תפריט נגישות

רב"ט יעקב מלכה ז"ל

יעקב מלכה
בן 32 בנפלו
בן פרחה ויחיא
נולד במרוקו
בי"ב בטבת תש"ב, 1/1/1942
שרת בחיל השריון פל' 141
נפל בקרב
בי"ט בתשרי תשל"ד, 15/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז בודפשט
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חולון
הותיר: אישה ושלושה ילדים, אם ואחות

קורות חיים

יעקב, בן פרחה ויחיא ז"ל, נולד בשנת תש"ב ברבאט שבמרוקו. הוא למד בבית-הספר היסודי "אליאנס" בעיר הולדתו. יעקב היה צעיר אופטימי, עליז ושמח בחלקו. היה בן מסור להוריו ודואג למשפחתו. מנעוריו סייע בכלכלת המשפחה ולשם כך עבד עד לעלייתו ארצה במפעל לייצור ארנקים. עוד בארץ הולדתו למד שירים ישראליים וזמירות לשבת והיה שר במסיבות, שנערכו בחוג המשפחה ובין ידידיו. היה נעים הליכות, סבלני ושקט והיה נכון תמיד לעזור לזולת. בהיותו בן למשפחה שומרת מצוות השתתף בשיעורי תלמוד תורה בישיבה במרוקו וברבות הימים אף החל ללמוד את השפה העברית.

בשנת 1962 נודע למשפחתו כי יש אפשרות לצאת ממרוקו. הם הזדרזו ועלו ארצה ועברו להתגורר בדימונה, והוא החל לעבוד כשרטט במשרד הביטחון. יעקב גויס לצה"ל במחצית יוני 1963 והוצב לחיל השריון. כחדשיים לאחר גיוסו שוחרר מן השירות הסדיר בצה"ל, על מנת לסייע לפרנסת המשפחה. לאחר שנשא את חברתו תמר לאישה, עבר יחד עם הוריו ועם אשתו להתגורר בחולון והחל לעבוד במפעל לייצור ארנקים.

גם במקום מגוריו החדש מצא לו ידידים רבים שחיבבוהו בזכות יושרו ואופיו הנוח. הוא התחבב על שכנים ועל ידידים וברבות הימים נבחר כחבר ועד בית-הכנסת שבו התפלל. הוא הקדיש לפעילות במסגרת בית הכנסת שעות רבות מזמנו הפנוי. ברבות הימים נולדו לו שלושה ילדים והוא היה להם אב מסור ובעל למופת לרעייתו. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים גויס יעקב ונשלח עם אנשי יחידת המילואים שלו להלחם נגד המצרים בגזרת תעלת סואץ. חבריו מספרים כי גם במהלך הקרבות לא הפסיק להתרוצץ ולחפש אתרוג ולולב, כדי שחבריו ליחידה יוכלו לברך על ארבעת המינים בחג הסוכות.

ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15.10.1973) נפגע יעקב ונהרג בעת חילוץ נפגעים בדרך למוצב "בודפשט". הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בחולון. השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים, אם ואחות.לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה