תפריט נגישות

סגן יאיר פרנק ז"ל

יאיר פרנק
בן 20 בנפלו
בן סימון ופנחס
נולד בעכו
בב' בטבת תש"כ, 2/1/1960
התגורר בחולון
התגייס ב-אוקטובר 1978
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 430
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ג בכסלו תשמ"א, 21/11/1980
מקום נפילה: שכם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן סימון ופנחס הכהן, נולד ביום ב' בטבת תש"ך (2.1.1960) בעכו. כשהיה יאיר בן 4 שנים, הוא נסע עם הוריו לתקופה של שלוש שנים לארצות הברית, ושם התחיל ללמוד בבית-הספר. כשחזרה המשפחה לארץ היא השתקעה בחולון, ויאיר המשיך את לימודיו בבית-הספר היסודי "שנקר" בחולון. יאיר היה חביב על מוריו.

מגיל צעיר הוא הצטיין בספורט, והשתתף כשחיין ב"הפועל חולון". תחביבו היו בניית דגמים של מטוסים וצילום. יאיר היטיב לצלם ילדים ובילה שעות רבות בגני-ילדים, כדי למצוא דמויות לצילומיו. הוא אהב טבע ונופים, והרבה לטייל בהם.

בכיתה ז' החליט יאיר על המשך דרכו. הוא רצה ללמוד בפנימייה צבאית, ואמנם מיד אחרי שגמר את לימודיו בבית-הספר הוא התקבל לפנימייה הצבאית בגלילות ולמד ב"גימנסיה הרצליה" בתל-אביב. כשסיים את לימודיו בפנימייה עבר יאיר קורס צלילה, וזכה בתעודת צוללן.

באוקטובר 1978 הוא התגייס לצה"ל, ושירת בחיל השריון. יאיר עלה לדרגת רב"ט, עבר קורס מפקדי טנק, ובאפריל 1979 עלה לדרגת סמל. הוא נשלח לקורס קצינים, וסיימו בהצלחה.

הוא היה הקצין הראשון במחזור של חבריו לכיתה. בנובמבר 1979 עלה יאיר לדרגת סג"מ, ומראשית 1980 התחיל לשרת בתנאי קבע. בספטמבר 1980, חודש לפני שנהרג, עלה יאיר לדרגת סגן ונתמנה סמ"פ בגדוד שריון.

ביום י"ג בכסלו תשמ"א (21.11.1980), הוא יצא בג'יפ צבאי מבסיסו בשומרון לחופשת שבת בביתו. במורד הג'יפטליק, ליד שכם, סטתה מכוניתו לשמאל. הוא איבד את השליטה על ההגה, המכונית התהפכה ונפלה לנחל ויאיר נהרג.

בן 20 שנים היה במותו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחולון. יאיר השאיר אחריו הורים, אח ואחות. על שמו נודבו ספר תורה ונברשת חשמל לבית הכנסת "שיבת ציון" בחולון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה