תפריט נגישות

טוראי ניסים בנימין לוי ז"ל

ניסים לוי
בן 18 בנפלו
בן ויקטוריה ויצחק
נולד בפתח תקוה
בו' בשבט תשט"ז, 19/1/1956
התגייס ב-ינואר 1974
שרת בחיל השריון חט' 401, גד' 9
נפל בעת מילוי תפקידו
בג' באב תשל"ד, 22/7/1974
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ואח

קורות חיים

בן יצחק וויקטוריה. נולד ביום ו' בשבט תשט"ז (1956. 1.19) בפתח-תקוה. למד בבית-הספר 'ויתקין שבתל-אביב. אחרי-כן, כשעברה המשפחה לחולון, המשיך את לימודיו בבית-הספר היסודי 'רמז' שבחולון וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון המקצועי 'אורט חולון'. בזמן שנותר לו השתלם נסים בקורס מכונאות-מטוסים של התעשייה האוירית וסיימו בהצלחה. הוא אף עבד כשנתיים בתעשייה האוירית בתפקיד מבנאי-מטוסים. הוא התחבב על כל הסובבים אותו וזכה להערכתם המקצועית של מדריכיו. נסים היה נער חביב וטוב-לב, קשור לאחיו - יעקב - ומסור להוריו.

שאיפתו היתה להשתלם במקצועו ולשרת בחיל-האויר במסגרת התמחותו. נסים גויס לצה"ל בינואר 1974 והושם לחיל-השריון. לאחר הטירונות הוצב ביחידה של חיל-השריון בתפקיד של נהג טנק מג"ח. הוא התחבב על מפקדיו ועל חיילי היחידה ונודע כחייל אחראי וממושמע. על-אף שיבוצו לחיל-השריון, קיוה לעבור לשרת בחיל-האויר במסגרת מקצועו.

ביום ג' באב תשל"ד (22.7.1974) נפל נסים בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואח. במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד-היחידה: "נסים שירת ביחידת השריון 'עשת' והיה אחד הטובים בחיילינו. הוא היה אהוב על חבריו ועל מפקדיו, מסור, אחראי ומקובל על צות הטנק. את חודשי-חייו האחרונים עשה ביחידה, במסגרת אימונים מבצעיים לקראת הסמכתו כאיש צות-טנק, והצליח לרכוש את אמון מפקדיו."

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה