תפריט נגישות

סמל יהודה טרבולסקי ז"ל

יהודה טרבולסקי
בן 19 בנפלו
בן עליזה ומשה
נולד בחולון
בי"ג בסיון תשי"ד, 14/6/1954
התגייס ב-2.11.1972
שרת בחיל השריון חט' 7, גד' 82
נפל בקרב
בי' בתשרי תשל"ד, 6/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: תל פארס
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 1, שורה: 7, קבר: 13.
הותיר: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

יהודה, בן עליזה ומשה, נולד ביום ג' בסיון תשי"ד (14.6.1954) בחולון ולמד בבית הספר היסודי-דתי "ישורון" בעיר-הולדתו. יהודה היה תלמיד חרוץ ובעיקר הצטיין במקצוע חשבון, אולם בתום לימודיו בבית הספר היסודי החליט לצאת וללמוד מקצוע, למרות שהצליח בבחינות-הסקר. הוא השתלם במקצוע היהלומנות ועסק בו עד לגיוסו. יהודה היה ספורטאי והצטיין ככדורגלן, בעיקר בתפקיד שוער. מילדותו אהב לבנות דגמי-חיקוי של כלי-נשק שונים. הוא נהג להאזין למוסיקה מקצבית ואהב לרקוד לקצב הנעימות. יהודה עסק גם בגננות ועיבד באהבה את גינתו. הוא היה עליז, שובב ותמיד הייתה רוחו טובה עליו, הכל הכירוהו כאדם חברותי ועוזר לזולת וכל חבריו אהבוהו וכינוהו בשם-החיבה "אודי". הוא היה בן מסור להוריו וקשור למשפחתו. לקראת נישואי-אחיו דאג הוא להכנות ולאירוח ובחגיגת הנישואין היה הוא מקור השמחה והעליזות. הוא היה עלם חסון, יפה-עיניים ויפה-תואר ובעל בלורית שיער.

יהודה גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1972 והוצב לחיל-השריון. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשלים קורס-במקצועות שריון נשלח ליחידת-שריון בתפקיד טען-קשר בטנק והוענקה לו דרגת רב-טוראי. הוא היה חייל מסור וחבר נאמן, אהוד על מפקדיו ועל חבריו-לנשק והצטיין כאיש-צוות מנוסה ויעיל.

במלחמת יום הכיפורים לחמה יחידתו של יהודה באזור תל-פארס ברמת הגולן, בנסיון לבלום את המתקפה של הסורים.

בקרב שהתחולל ביום י' בתשרי תשל"ד (6.10.1973) נפגע הטנק שלו פגיעה ישירה והוא נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול.

השאיר אחריו הורים, אחים ואחיות.

לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

מפקדו כתב עליו, כי בעת הלחימה "הפגין יהודה את יכולתו ואת עוז-רוחו מול האויב".

להנצחת-זכרו תרמו הוריו מענק לבית-ספרו "ישורון", לשם רכישת ספרים לספריית בית הספר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה