תפריט נגישות

רס"ל ארנון זומר ז"ל

ארנון זומר
בן 24 בנפלו
בן שרה ומנחם
נולד ביפו
בד' בתמוז תש"ט, 1/6/1949
התגייס ב-11.2.1968
שרת בחיל השריון של"ת גד' 57, חטיבה 5
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חושניה
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה, הורים ואחות

קורות חיים

ארנון, בן שרה ומנחם, נולד ביום ד' בתמוז תש"ט (1.6.1949) ביפו. הוא למד בבית-הספר היסודי "גורדון" בבת-ים ובבית-הספר התיכון "טכניקום" בגבעתיים. אחרי-כן סיים את לימודיו בבית הספר התיכון "פוליטכניקום" בתל אביב. ארנון היה תלמיד טוב וחרוץ ומגיל צעיר התגלה אצלו כישרון לציור.

לאחר שגמר את לימודיו בבית-הספר היסודי נבחן ונשלח ללמוד במגמה לגרפיקה. כשהיה בן שש-עשרה השתתף בתחרות לעיצוב בול דואר, לרגל יום-העצמאות השמונה-עשר של המדינה. בד בבד עם הלימודים השתלם בעבודה מעשית אצל גרפיקאי. הוא היה עובד ותלמיד אחראי ורציני. מחנכיו ציינו כי היה נער חברותי, ישר ונכון תמיד לעזור לזולת. להוריו היה בן נאמן ומסור, שאהב את משפחתו ודאג לה.

ארנון גויס לצה"ל בראשית פברואר 1968 והוצב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות עבר הכשרה ושימש בתפקיד נהג טנק באחת מיחידות השריון בדרום. ברבות הימים נשלח לקורס מפקדי-טנקים והשלים אותו בהצלחה. אחרי כן שירת בתפקיד מפקד-טנק עד תום שירות החובה.

הוא היה חיל אחראי ומסור לתפקידו, וביחידות ששירת בהן קנה לו ידידים רבים אשר חיבבוהו בשל מזגו הנוח. גם בתקופת השירות בצה"ל המשיך לצייר וליצור עבודות בגרפיקה.

לאחר שהשתחרר משירות החובה החל לעבוד כגרפיקאי עצמאי. הוא עסק בעבודות הנפשה, תכנן עטיפות לספרים, צייר קריקטורות ואף תכנן משחקים לילדים. הוא שאף לנסוע לאנגליה כדי להשתלם שם במכון אקדמי ללימודי הגרפיקה. כשהיה בן עשרים-ושתיים נשא ארנון לאישה את חברתו ענת. במלחמת יום-הכיפורים השתתף ארנון כמפקד טנק בקרבות הבלימה וההבקעה נגד הסורים ברמת הגולן.

בקרב שריון שהתחולל ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973) באזור חושניה, נפגע הטנק שלו והוא נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית- שאול. השאיר אחריו אישה, הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-סמל.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "ארנון ז"ל שירת ביחידתנו כמפקד צוות-טנק. אישיותו וסגולותיו המיוחדות כמפקד, אשר נתגלו במשך ימי הלחימה, עשאוהו דמות משרה ביטחון ואהודה על מפקדיו ועל חייליו כאחד.

אבד לנו רע ולוחם עשוי ללא חת".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה