תפריט נגישות

סמל יוסף היימן ז"ל

יוסף היימן
בן 26 בנפלו
בן רוזה ויונה
נולד בפולין
בא' באייר תש"ז, 21/4/1947
התגייס ב-9.8.1965
שרת בחיל השריון, חיל שריון חט' 500, גד' 433
נפל בקרב
בכ"ח בתשרי תשל"ד, 24/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: סואץ העיר
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: חולון
חלקה: א, שורה: 1, קבר: 6.
הותיר: אשה ובן אם אח ואחות
בעל צל"ש אלוף הפיקוד

קורות חיים

יוסף, בן רוזה ויונה ז"ל, נולד ביום א' באייר תש"ז (21.4.1947) בוורוצלב שבפולין. הוא עלה ארצה עם משפחתו בשנת תש"י (1950) ולמד בבית-הספר היסודי ובבית-הספר התיכון על-שם חב"ד ביפו. יוסף היה תלמיד מצוין, אף שלא היה שקדן יתר על המידה, ולעתים קרובות זכה בפרסים על הישגיו בלימודים. הוא היה גם חובב-ספורט והצטיין בענפי ספורט שונים וביחוד בשחייה, וכן הקדיש הרבה מזמנו הפנוי לתחביב הצילום. הוא אהב את הארץ והרבה לטייל ולסייר במרחביה.

יוסף היה אופטימי ושמח בחלקו, רציני בגישתו לחיים וחברותי. תמיד מוכן היה לעזור לזולת, והיה בן נאמן ומסור להוריו ודואג למשפחתו. כל חבריו אהבוהו וכינוהו בשם חיבה "יוסי". תוך כדי השלמת לימודיו, עבד בענף המחשבים.

יוסף גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1965 והתנדב לשרת בחיל-השריון. לאחר סיום הטירונות, השלים קורס למקצועות-טנק, השתלם בקורס-קשר והוצב ביחידת-שריון בתפקיד קשר בטנק. הוא היה לוחם חרמ"ש וקשר מצוין ואיש מקצוע מעולה, ולדברי מפקדו היה אמיץ ומסור לתפקידו, מקובל ואהוד על חיילי היחידה ובלט בנכונותו לעזור לחבריו. הוא השתתף במלחמה בשנת 1967 והוענק לו "אות מלחמת ששת הימים". בתקופת שירותו בצה"ל נהרג אביו בתאונת דרכים ונטל פרנסת המשפחה נפל על יוסי, לכן שוחרר מהשירות הסדיר שחרור מוקדם, אך היה נקרא תכופות לתקופות של שירות-מילואים.

במלחמת יום הכיפורים השתתף יוסף בקרבות הבלימה והפריצה נגד המצרים בחזית סיני. ביום כ"ח בתשרי תשל"ד (24.10.1973) לחם יוסף בתפקיד קשר בנגמ"ש, בקרב שהתחולל בעיר סואץ. במכת-האש הראשונה שניחתה על הכוח שלו נפגעו לוחמים רבים וביניהם מפקד הפלוגה ומפקד הנגמ"ש. יוסף לא איבד את עשתונותיו והמשיך לירות על האויב, כשהוא מכוון את נהג הנגמ"ש, כדי לחלץ את הנפגעים מאש-התופת. במהלך החילוץ נפגע יוסף ונפל.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין האזרחי בחולון. השאיר אחריו אישה ובן, אם, אח ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל, והוענק לו ציון לשבח מטעם אלוף הפיקוד. בתעודת הציון לשבח נאמר: "במלחמת יום הכיפורים לחם סמל יוסף היימן ז"ל בתפקיד קשר בנגמ"ש. הנגמ"ש שבו לחם השתתף בכוח שלחם בעיר סואץ. במכת האש הראשונה, שניתכה על הכוח נפגעו לוחמים רבים וביניהם מפקד הפלוגה ומפקד הנגמ"ש. סמל יוסף היימן ז"ל לא איבד עשתונותיו והמשיך בירי לעבר האויב, תוך שהוא מכוין את נהג הנגמ"ש במגמה לחלץ את הנפגעים מאש התופת. במהלך החילוץ נפגע סמל יוסף היימן ז"ל ונפל. במעשיו אלה, גילה סמל יוסף היימן ז"ל אומץ לב, קור רוח ואחוות לוחמים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה