תפריט נגישות

סמל פנחס פיני גולדמן ז"ל

פנחס גולדמן
בן 29 בנפלו
בן צפורה ויוסף
נולד בירושלים
בכ' באדר ב' תרצ"ח, 23/3/1938
התגורר בתל אביב
התגייס ב-דצמבר 1955
שרת בחיל השריון חט' 673, גד' 106
נפל בקרב
בכ"ו באייר תשכ"ז, 5/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: שייח עבד אל עזיז
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 18, קבר: 1.
הותיר: אשה ובן

קורות חיים

גולדמן פנחס ("פיני") נולד ביום כ' באדר ב' תרצ"ח (23.3.1938) בירושלים. למד בבית הספר "תחכמוני". לאחר שסיים את לימודיו, החל לעבוד בבית החרושת שהיה שייך לאביו. היה חבר פעיל בתנועת הצופים.

בדצמבר 1955 גוייס לצה"ל. חדשים אחדים לפני שחרורו עבר לפיקוד, ואחרי שגמר את שירותו הסדיר עזב את עיר מולדתו ויצא לתל-אביב.

מנובמבר 1959 עד מארס 1962 שירת במשטרת ישראל. חזר ירושלימה ואחרי שנה נשא אשה ועבד בבניין יחד עם אביו. היה אדם ישר ואוהב עבודה, ובהיותו ממונה על עובדים גילה יחס של אחריות ודאגה גם להם וגם לעבודה. שאף תמיד להתקדם בכוחות עצמו. אחת מתכונותיו היתה אהבת האדם. בשובו לתל-אביב בנה לעצמו דירה אלא שלא הספיק לגור בה בלתי אם שנה אחת.

בערב יום העצמאות תשכ"ז גמר את שירותו במילואים, עם הכרזת הכוננות למלחמת ששת הימים נקרא שוב לדגל, וביום כ"ו באייר תשכ"ז 5.6.1967 הוא היום הראשון לקרבות, הוטל על יחידתו לטהר את מוצב שיך עבדול עזיז אשר מצפון לקסטל במבואות ירושלים, לאחר שנפל מפקדו, קם למלא את מקומו, פנחס זירז ודרבן את חייליו להסתער על האויב, ותוך כדי הסתערותו נפל מכדור שפגע בחזהו, הניח אשה ובן. הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בהר-הרצל בירושלים. שמו מוזכר בספר "אסא" לדמותו של אסא יגורי, שהיה המ"פ של פנחס. כן הונצח שמו בבטאון של הסתדרות פועלי הבניין "יסודות".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה