תפריט נגישות

טוראי עזרא קונפינו ז"ל

עזרא קונפינו
בן 18 בנפלו
בן שולטנה ודוד
נולד בתורכיה
בח' בטבת תר"צ, 8/1/1930
שרת בחיל השריון חט' 14, גד' 79
נפל בקרב
בכ"ו בתשרי תש"ט, 29/10/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: גוש חלב
באזור הגליל
מקום קבורה: ראש פינה

קורות חיים

קונפינו עזרא בן דוד ושולטנה. נולד ביום 8.1.1930 בעיר איסטמבול אשר בתורכיה. עלה לארץ עם "עליית-הנוער" בשנת 1946. היה בקיבוץ אילת-השחר. לאחר לבטים קשים הסתגל לעבודה ונכנס לענף המספוא שמצא בו ענין. במרוצת הזמן התגבר על הקשיים ברכישת השפה. הימים היו ימי המאבק בשלטון המנדטורי ועזרא השתתף במאבק נגד הבריטים. נער עליז ואמיץ.

האוירה בארץ היתה קשה והתעמולה בחוץ לארץ עם כל ההפרזה השלילית שבה, עוררה את חרדת ההורים לילדיהם. עזרא הוצף מכתבים מהוריו וביחוד מאימו התובעים בתוקף את חזרתו לטורקיה. תקופה של לבטים קשים ומלחמה פנימית החלה לפעום בלבו. לא מעט לילות נדודים עברו עליו עד שלאחר בירור ממצה בחברתו ועם חבר המדריכים, החליט לעזוב על מנת להרוויח להוצאות נסיעה להוריו.

אך בהיותו בראש-פינה, לאחר פירסום החלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל, היה עזרא בין הראשונים לגיוס. התגייס לפלמ"ח ותוך כדי המלחמה עבר מבחנים קשים וקרבות. כאשר חטיבתו הועברה לגליל, היה נוהג לבקר באיילת השחר בכל הזדמנות. נשמרה בליבו הזיקה לביתו הראשון בארץ. באחד הביקורים שלו נשאל אם היה רוצה לחזור לענף המספוא. תשובתו היתה תוך חיוך: "קודם כל עלינו לגמור את המלחמה בנצחון".

מראשוני חיל-השריון. השתתף בקרבות לטרון והבקעת הדרך לירושלים. אחר כך - בקרבות בגליל. באחד הקרבות נפגע ברגלו, אולם תבע להחזירו לתפקיד קרבי. בשעת מבצע "חירם" לשחרור הגליל המרכזי, בהסתערות על גוש-חלב, נפגע מ-3 כדורים כשהמקלע בידו, והוציא את נשמתו בין מירון וגוש-חלב ב-29 באוקטובר 1948. נקבר בו ביום בראש-פינה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה