תפריט נגישות

סמל זוהר בן זאב ז"ל

זוהר בן זאב
בן 20 בנפלו
בן נחמה וגדעון
נולד באנגליה
בכ"ד בתשרי תשי"ד, 3/10/1953
התגורר בחולון
התגייס ב-7.2.1962
שרת בחיל השריון חט' 460, גד' 196
נפל בקרב
בי"ב בתשרי תשל"ד, 8/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: חמוטל
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 12, שורה: 7, קבר: 17.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

זוהר, בן נחמה וגדעון, נולד ביום כ"ד בתשרי תשי"ד (3.10.1953) בלונדון שבאנגליה, בתקופה שהוריו עשו שם בשליחות משרד החוץ. הוא הגיע ארצה בשנת 1955 ולמד לסירוגין בבתי-ספר בישראל ובחו"ל, וסיים את לימודיו בבית-הספר התיכון הישראלי בפאריס. זוהר היה תלמיד חרוץ וצמא-דעת. הוא ניחן בסקרנות אינטלקטואלית בתחומים רבים ולפיכך למד בקורסים ובחוגים שונים והשתתף בטיולים ובסיורים רבים ככל שנתאפשר לו. הוא היה עלם אופטימי ועליז, טוב-לב, צמא-חיים ופעילות, חברותי ובעל מצפון, והיה מוכן תמיד לעזור לזולת. כשם שהיה שלם ומוצק מבחינה נפשית - כך היה חסון ובעל כושר מבחינה גופנית. בתום לימודיו ולפני גיוסו לצה"ל, סיים קורס לתיכנות- מחשבים וכן עבד כמאבטח למטוסי "אל על" בשדה-התעופה בבריסל. שעה שהוריו עשו בשליחות בבלגיה, עבד בקונסוליה הישראלית בבריסל.

זוהר גויס לצה"ל בתחילת מאי 1972 והתנדב לחיל השריון. לאחר סיום הטירונות ולאחר שהשלים בהצטיינות קורס למקצועות טנק, הוצב בבית-הספר לשריון בתפקיד מדריך לתותחנות והוענקה לו דרגת רב"ט. הוא היה חייל מצוין וחבר מסור ולדברי מפקדו, מילא את תפקידיו באמונה ובמסירות, תוך גילוי כושר-לחימה וכושר מקצועי מעולה. על שירותו בפעולות שונות הוענק לו אות השרות המבצעי. במלחמת יום הכיפורים השתתף זוהר בקרבות הבלימה נגד המצרים בחזית סיני.

ביום י"ב בתשרי תשל"ד (8.10.1973), לחם עם יחידתו בקרבות על מעוז "חמוטל", ממזרח לאיסמעיליה, בגיזרה המרכזית שבסיני. באחד הקרבות נפגע הטנק שלו והוא נהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר נופלו הועלה לדרגת סמל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה