תפריט נגישות

סמל דורון לב ז"ל

דורון לב
בן 19 בנפלו
בן שוש ואבי
נולד בחולון
בכ"ה בשבט תשמ"ד, 29/1/1984
התגורר בחולון
התגייס ב-5.8.2002
שרת בחיל רגלים גדוד שמשון
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א באדר א' תשס"ג, 23/2/2003
מקום נפילה: מחנה אוגדת עזה
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

דורון לב נולד בחולון, בכ"ה בשבט התשמ"ד (29.1.1984).

תקופות הינקות והילדות המוקדמת של דורון חלפו עברו להן בצורה שגרתית, במסלול חיים רגיל שהיה מאופיין בשמחת חיים, בערנות רבה, ובחוש התמצאות במרחב - בלתי רגיל לגילו.

את חוק לימודיו היסודיים סיים בבית הספר "יגאל אלון" בשכונת קריית שרת בחולון, והמשיך באותו בית ספר, שהפך להיות חטיבת-הביניים, בעקבות הרפורמה בחינוך.

לקראת סיום לימודי החטיבה קיבל דורון, כמו תלמידים אחרים בגילו, הזמנה ללמוד בפנימייה הצבאית בחיפה. דורון נענה לאתגר בשמחה ובהתלהבות, ואת שלושת ימי הגיבוש תאר כימים היפים ביותר בחייו. דורון לא התקבל ללימודים בפנימייה מסיבה שאינה ברורה לנו, אך מאז הביע רצון לפתח קריירה צבאית, ועל-כן, היה לכולנו ברור, כי דורון יבחר לשרת ביחידה קרבית.

בשנת 2002, סיים דורון את חוק לימודיו בתיכון קריית-שרת, עם תעודת בגרות מלאה, והרחיב במקצועות ביולוגיה ותלמוד.

תחומי העניין של דורון הם רבים ומגוונים. כבר מילדותו הפך אותו אביו לאוהד מושבע של קבוצות מכבי תל אביב בכדורגל ובכדורסל, והשניים לא החמיצו אף משחק שלהם.

בגיל 10 החל דורון לשחק כדורסל בקבוצת אליצור-חולון, ובהמשך במכבי חולון. גולת הכותרת שלו הייתה ביצוע הסטטיסטיקה במשחקי הכדורסל של אליפות בתי-הספר. דורון נבחר, יחד עם חברו, ללמוד את תוכנת הסטטיסטיקה "עמית סטטיסטיקה" (שפותחה על ידי אביו של עמית, שהינו חלל צה"ל) ומאז היוו צוות קבוע במשחקי ליגת העל של בתי-הספר, התאחדות הספורט לבתי-הספר, אליפויות ארציות בכדורסל, ה"מכביה", ואף במשחק הבינלאומי ישראל-שבדיה. על פעילותו זו, שאותה ביצע במסירות רבה, קיבל דורון תעודת הצטיינות משר החינוך.

דורון מנוי שנים רבות על ירחון הספורט "שם המשחק" והוא בקיא בכל רזי ותחומי הספורט, ובעיקר מתעניין בקורות החיים של הספורטאים. אביו נהנה כל כך לטייל אתו בחו"ל, והם נסעו פעמים אחדות, כדי לחזות במשחקי הכדורגל של הליגה האנגלית בלונדון, ובמשחקי ליגת ה-N.B.A במיאמי.

במקביל לעיסוקו המתמיד בספורט, עבד דורון במהלך כיתה י"ב ועד גיוסו לצה"ל בסניף "מקדונלד" בקריית-רבין בחולון. גם שם התבלט בדייקנותו ובמסירותו, וקיבל תעודת הצטיינות.

באבחון הפסיכודיאגנוסטי, לקראת כניסתו לבית הספר התיכון, באפריל 99, רשמה המאבחנת:

"דורון מתפקד שכלית ברמה מעולה ביותר, כשהמערכת הביצועית ברמה מעולה והמערכת המילולית ברמה של מחונן. בעל סטנדרטים אנושיים גבוהים וגישה ערכית. נער שחשובים לו מאוד ההורים, המשפחה, החברים והקבוצה אליה משתייך. בעל רצון עז להוכחה עצמית, שאפתן, נאמן, חשוב לו להיות פרודוקטיבי ולרכוש לעצמו עמדה בקרב חבריו. רגיש לסבל, נראה שלא יפקיר משהו יקר לו אפילו במחיר של סיכון עצמי. ערני לסיכונים, ובכלל זאת לסיכונים הפיסיים.

זקוק להיות בעמדה המאפשרת עצמאות, ומתנגד לכל ניסיון להתערב או לכפות עליו מה שאינו נראה לו. הינו בעל חוש הומור ובעל דמיון עשיר".

ואכן, חבריו הקרובים ואנחנו, בני משפחתו, יודעים כי לדורון חוש הומור מפותח. שמחת החיים שלו שליוותה אותנו בילדותו התפתחה ונהייתה להומור, כשרון לספר בדיחות, חיקויים של פוליטיקאים, אהבה מיוחדת לסגנון ה"ראפ", ואהבה גדולה למוסיקה הים-תיכונית, ובייחוד לזמרים איל גולן, ליאור נרקיס ואחרים.

כשהוא מלווה בכל המטען האנושי הזה, התגייס דורון לצה"ל ב-5 באוגוסט 2002, ובחר להצטרף לגדוד החירמ"כ "שמשון" הפועל ברצועת עזה. כבר בתחילת הטירונות ניתן היה להבין שמפקדיו מעריכים אותו וסומכים עליו, ואכן בתום 4 חודשי טירונות, בסיום מסע הכומתה ובטקס שהתקיים בלטרון ב-12 בדצמבר 2002, קיבל דורון תעודת מצטיין מחלקתי.

דורון סיים את האימון המתקדם ב-12 בפברואר 2003, הגיע לחופשה קצרה הביתה, וב-16 בחודש ליוותה אותו אמו לתחנת ההסעה בגני התערוכה, בדרכו למפקדת אוגדת עזה, ולהמשך שירותו כלוחם בגדוד.

שבוע ימים בלבד לאחר מכן, ושלושה שבועות לאחר שמלאו לו 19 חורפים, ב-כ"א באדר א' התשס"ג (23.2.2003) נהרג דורון מכדור שנורה בידי צלף בן-עוולה, פעיל החזית העממית בעזה.

דורון אמור היה לצאת בימים הקרובים לקורס מ"כים מוקדם, ובהמשך ייעדו לו מפקדיו מסלול של קצונה עד לרמות הגבוהות והבכירות, אבל כל מה שנותר לנו, בני משפחתו וחבריו הרבים, הוא אוסף עצום ונפלא של זיכרונות וחוויות שהשאיר לנו הילד המקסים שלנו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה