תפריט נגישות

רב"ט יצחק בירקה ז"ל

יצחק בירקה
בן 26 בנפלו
בן רינה ומשה
נולד בעירק
בט' בטבת תש"ז, 1/1/1947
התגורר בבת ים
התגייס ב-11.11.1964
שרת בחיל השריון מפקדת אוג' 252
נפל בקרב
בי"א בתשרי תשל"ד, 7/10/1973
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: מעוז ליטוף
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
חלקה: 9, שורה: 3, קבר: 7.
הותיר: אישה בהריון, בת, שלושה אחים וחמש אחיות

קורות חיים

יצחק, בן רינה ומשה, נולד בשנת תש"ז (1947) בבגדד שבעיראק ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1951. הוא למד בבית-הספר היסודי "השבעה" באזור, ואחרי-כן המשיך בלימודיו בבית-הספר המקצועי "עמל" בחולון, במגמה של מכונאות רכב. יצחק היה תלמיד חרוץ ושקדן והיה אהוב על מוריו ועל חבריו. הוא היה חברותי ונעים הליכות, ישר היה ובעל מצפון, עליז וטוב-לב, שובב ואוהב מעשי קונדס.

יצחק גויס לצה"ל במחצית חודש נובמבר בשנת 1964, והוצב לחיל השריון. לאחר הטירונות השתלם בקורס מחסנאים, בקורס נהגים ובקורס נהגי זחל"ם. הוא היה חייל טוב ואחראי, ושימש דוגמה לחבריו במזגו הטוב ובאורך רוחו. במלחמת ששת הימים נפצע קל כשנהג בזחל"ם הפיקוד של אחד מגדודי השריון. הוא הצטיין בימי המלחמה בתפקידו כנהג. על השתתפותו במלחמה הוענק לו "אות מלחמת ששת הימים". הוא השתדל שלא להדאיג את בני משפחתו והרבה לכתוב מכתבים הביתה ובחופשותיו הקצרות נהג לבלות בבית ולסייע להוריו. בתעודת השחרור שניתנה לו, לקראת השחרור מן השירות הסדיר, כתב מפקדו: "יצחק הוא חייל ממושמע ומסור למופת". יצחק היה בן נאמן להוריו, בעל מסור ואב אוהב.

הוא אהב לעזור לזולת ודאג למשפחתו.

ביום י"א בתשרי תשל"ד (7.10.1973), במעוז "ליטוף", שעל חוף האגם המר הקטן, נפגע יצחק ונהרג. תחילה נחשב כנעדר. לימים זוהתה גופתו והוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית-שאול. השאיר אחריו אישה בהריון, בת, אב ואם, שלושה אחים וחמש אחיות. בנו, שנולד אחר נופלו, נושא את שמו - יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה