תפריט נגישות

סמ"ר יובל גד ביתן ז"ל

יובל ביתן
בן 21 בנפלו
בן אלקה והרב משה
נולד בחיפה
בכ"ב באייר תשל"ט, 19/5/1979
התגורר בחולון
התגייס ב-14.6.98
שרת בחטיבת הנח"ל גד' 932
נפל בעת שירותו
בט' בחשוון תשס"א, 6/11/2000
מקום נפילה: נחל צאלים
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: ירושלים - הר המנוחות
הותיר: הורים אחים ואחיות

קורות חיים

נולד בחיפה בכ"ב באייר תשל"ט. בהיותו בגיל שנה ו-3 חודשים, יצא עם הוריו ואחיותיו, לדרום אפריקה, למשך שלוש שנות שליחות של ההורים, בקהילת אודצהורן.

כשחזר ארצה, גדל והתחנך במוסדות החינוך הדתי-ציוני, החל מהגן, בי"ס יסודי תורני, מכינה בגבעת שמואל, ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה, ולאחר מכן בישיבת ההסדר "הר ברכה" שבשומרון, שבה כתב ספר חידושים על מסכת ברכות, ועל שולחן ערוך אורח חיים. במסגרת ההסדר, השתלב בשרות צבאי, ברם מאחר והיה בעל פרופיל נמוך, נשלח לשרות במודיעין, בתפקיד לא קרבי, אלא שהוא התנגד לכך, ועשה מאמצים רבים כדי להעלות את הפרופיל, ואכן הצליח לעלות לפרופיל 97.

כתוצאה מכך, חתם על שרות של שלוש שנים בצבא, והשתלב במסגרת הקרבית ובחר לשרת בנח"ל, בגדוד גרניט. במסגרת שירותו, עבר שוב טירונות קרבית, אימון מתקדם שבו הצטיין ונשלח לקורס מ"כים, בסיום הקורס עלה ללבנון כמפקד כתה, ושם שירת פעמיים, עד היציאה מלבנון.

לאחר היציאה מלבנון, עלה לדרגת סמל ראשון, ומונה לסמל המחלקה. עם פרוץ המהומות "אינתיפדת אל אקצה" פיקד על מחלקתו בתור סמל המחלקה, באזור צומת ארם - חיזמה שבצפון ירושלים. בתפקידו זה, גילה כושר מנהיגות יוצא מן הכלל, ותושיה רבה, שלעיתים הצילה את המחלקה.

יובל ז"ל היה הבן השני במספר, מבין שבעה ילדים שיבדלו לחיים ארוכים, למשפחת הרב משה ואלקה ביתן יחי' בן וחבר למופת, נאמן וחביב, ירא ה' וסר מרע, היה קורא בתורה בכמה מבתי הכנסת בחולון, בבקיאות רבה, ובנעימות עצומה. היה דמות נערצת על אחיו ואף על מפקדיו וחייליו.

נפל ממצוק בטיול בדרום הארץ, בהיותו בחופשה קצרה ביותר, מהלחימה הקשה והמתמשכת בשטחי יהודה ושומרון.

היה בן 21 שנה במותו.



ת.נ.צ.ב.ה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה