תפריט נגישות

סא"ל בן ציון (בנצי) בכר ז"ל

בן ציון (בנצי) בכר
בן 36 בנפלו
בן חנה ומשה ז"ל
נולד בחולון
בד' באדר תש"כ, 6/3/1960
התגורר בבסיס ח"א רמת דוד- שיכון משפחות
התגייס ב-ינו' 79
שרת בחיל האויר טייסת 193
נפל בעת מילוי תפקידו
בד' בתשרי תשנ"ז, 16/9/1996
מקום נפילה: מול חופי נהריה
באזור הים התיכון
מקום קבורה: חולון
הותיר: אישה - שלומית, בן ובת - שהם ובר, אמא - חנה, אבא - משה ז"ל ואח - חזי
בעל צל"ש מפקד חיל האויר

קורות חיים

בן משה ז"ל וחנה נולד ביום 6.3.60 שרת כטייס ומפקד ט. דולפין 193. נפל בהתרסקות מסוק דולפין בים מול חופי נהריה ביום ג' תשרי תשנ"ז.

בנצי נולד וגדל בחולון. יוצא דופן היה הקשר החזק שלו לביתו, להוריו, ללימודים ולתנועה. קשה היה להדביק את הקצב והרצינות של בנצי בכל דבר תמיד הלך עוד צעד לפני כולם לא מתוך רצון להנהיג אלא מתוך דחף שאז לא יכולנו להבינו. ההסבר כל כך פשוט, אדם בעל אידיאלים, בגרות, כבוד, אומץ, יושר ואצילות שפשוט אין מוצאים כמותם. אולי כי שכחנו לבקש אחריהם. מלח הארץ בלי שום מרכאות (מתוך הספד חברו ארנון).

בשנת 1987, שנה לפני סיום לימודיו בהנדסת חשמל, התחתן עם שלומית. שהם, בנם הבכור ובר הקטנה נולדו בשלוש שנות מגוריהם בבסיס חצרים, שם שרת כסמ"ט א' בטייסת 123 ולאחר מכן, שנה כמפקד טייסת ראשוני בבית ספר לטיסה.

בשנת 1993 קיבל את הפיקוד על טייסת הדולפין 193 - בפלמחים. במשך שלוש שנות פקודו על הטייסת היה עסוק הן בהעברתה לרמת דוד והן ברכישת וקליטת מסוקי העטלף החדשים.

"בנצי היה מפקד נחוש בדעתו, מתכנן עד הפרט האחרון ולטווח ארוך, עקשן ולא מתפשר, מפקד מקצוען ומנוסה שמשמש מאגר ידע בלעדי וסמכותי. לא פעם שמעתי "בנצי אמר" או "בנצי הסכים", ולעיתים "את בנצי זה לא יעבור". מושגים אלו רק ממחישים את עוצמת אישיותך בעיני כל האנשים שפעלו איתך – חבר". (מתוך הספד מ. הכנף).

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה