תפריט נגישות

טוראי שמשון שלמה סלימי ז"ל

שמשון סלימי
בן 37 בנפלו
בן בגום ורחמן
נולד בפרס
בתש"ה, 1945
התגורר בירושלים
התגייס ב-מאי 1963
שרת בחטיבת הצנחנים, חיל כללי מפ' אזור מגור 309
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ה בחשוון תשמ"ג, 11/11/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: צור
באזור לבנון
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 10, קבר: 1.
הותיר: רעיה, בן, בת והורים

קורות חיים

בן בגום ורחמן, נולד ב-1945 בפרס, הוא סיים את לימודיו בבית-ספר יסודי בארץ הולדתו והמשיך ללמוד שם שנתיים בבית-הספר המקצועי של "אורט" במגמת מסגרות. באוקטובר 1962 עלה ארצה בגפו, במסגרת עליית הנוער. שמשון נקלט בקיבוץ אשדות-יעקב שבעמק הירדן ולמד עברית באולפן של הקיבוץ.

במאי 1963 התגייס לצה"ל והתנדב לצנחנים, לאחר כשנה נשלח לקורס נהגי משאיות ובהמשך שירותו הסדיר שימש כנהג. בינואר 1963 התחתן בטקס חתונה צבאי ובמאי 1965 שוחרר - כחצי שנה לפני תום תקופת שירותו הרשמית - ועבר להתגורר עם אשתו בירושלים. לאחר שירותו הצבאי השלים בגרות ולמד מדעי הרוח באוניברסיטה העברית.

את חובתו לצה"ל המשיך למלא בשירות מילואים ושימש כנהג. הוא לחם במלחמת ששת הימים ולאחר-המלחמה התחיל לעבוד במשרד התקשורת, כמנהל דואר נע בקעת הירדן וזאת בתקופת ההפגזות שהיו אז בבקעה. מאוחר יותר היה למנהל הדואר במפקדת יו"ש. בתפקידו האחרון שימש כמבקר ארצי של הדואר. שמשון אהב מאוד את הארץ, התנדב ופעל במסגרות רבות והיה אהוב על הכל.

כשפרצה מלחמת שלום הגליל נקרא פעמיים לשירות מילואים. הוא הועסק כנהג בממשל הצבאי בצור.

ביום כ"ה בחשוון תשמ"ג (11.11.1982) כתוצאה מהתפוצצות מיכל גז בבית הממשל הצבאי בצור, קרס הבניין ורבים מן החיילים ששהו בו נהרגו ונפצעו. בין ההרוגים היה שמשון. בן 37 היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי על הר הרצל בירושלים. השאיר אחריו רעיה, בן, בת, אב, ואם שנותרה בפרס ולא היה אפשר להודיע לה על מות בנה.

שמו הונצח בבית-הכנסת בשכונתו, שבו נהג להתפלל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה