תפריט נגישות

סרן יורם בוסתן ז"ל

יורם בוסתן
בן 28 בנפלו
בן חנה ודן
נולד בחולון
בו' בכסלו תשי"ב, 24/12/1951
התגורר ברמת השרון
התגייס ב-1/6/80
שרת בחיל האויר טייסת 201
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בסיון תש"מ, 2/6/1980
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח, אשה - אורה ובת - מאיה

קורות חיים

בן חנה ודן, נולד ביום ו' בכסלו תשי"ב (24.12.1951) בחולון. משחר ילדותו נמשך יורם לנושא תעופה ומטוסים, וכבר מגיל 5 התחפש בפורים לטייס. בזמנו הפנוי הוא אהב לבנות דגמי מטוסים וטיסנים, והרבה לקרוא ספרים בנושאי תעופה ועל גיבורי טיס. יורם היה ילד פעלתן מאוד, בעל סקרנות טבעית לכל הסובב אותו, ואהב להתנסות במצבים קשים ולעמוד בהם. בעת לימודיו בבית-הספר התיכון היה פעיל באירועים חברתיים ובחוגים למיניהם, ובמיוחד הצטיין בחוג גדנ"ע קליעה, ואף זכה במסגרתו במדליות אחדות בתחרויות ארציות שהשתתף בהם. יורם למד בבית-ספר "תיכון חדש חולון", וסיימו במגמה הביולוגית.

כשהתגייס לצה"ל, הוא פנה, כמובן מאליו, למלא אחר משאלת ליבו, ואכן הצטרף לקורס טיס בשנת 1970. בתום שנתיים ימים סיים יורם את קורס הטיס במגמת קרב. אחר-כך הוא הוצב בטייסת "עיט", ונטל חלק בקרבות מלחמת יום הכיפורים. בהמשך שירותו, הדריך יורם בבית-הספר לטיסה בשלב ה"מכין". הוא ביקש להדריך בשלב זה, בשל רצונו לשהות בחיק הטבע, במהלך המסעות והניווטים, וכדי להדריך דור צעיר ממנו לאהבת הארץ. כמו כן, הדריך יורם בשלבי הקורס האחרים. לאחר זמן הוא השתלם בקורס הסבה ל"קורנס", עבר לטייסת חדשה, ושירת בה עד שחרורו משירות סדיר ולאחר מכן בשירות המילואים.

לקראת שחרורו מהצבא נרקמה בליבו של יורם תוכנית לטייל סביב העולם. ואכן, חודשים ספורים לאחר שחרורו, הוא סובב בעולם עם תרמיל על הגב. את הטיול תיעד יורם במכתבים וברשימות, מלווים בציורים ואיורים מלאי חיים, מכל אשר ראה.

בתום כשנה שב יורם ממסעו, והחל ללמוד בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב, ולפרנסתו עבד כטייס ריסוס בחברת "מרום". בשעות הפנאי שלו, הרבה לעסוק בצלילה ובסנפלינג. אז גם החל לעסוק בגלישה אווירית ("הנג גליידינג"), והקים את "אגודת הגלישה האווירית" עם קומץ משוגעים לדבר. במסגרת פעילויותיו הרבות הוא הכיר בני אדם רבים, וביתו הפך מרכז למפגש חברים.

בשנת 1978 נשא יורם את אורה לאשה ובתו היחידה מאיה, נולדה בשנת 1979. בתקופה זו הוא גם החל בבניית ביתו.

בעת אימון לילה נסגרה הכנף, כתוצאה מבעיות מזג אויר. יורם והנווט שלמה ניגשו לנחיתה בחצרים ובטעות נחתו על מסלול הקדם. הם נטשו בסוף המסלול ויורם נהרג.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה