תפריט נגישות

סגן יורם שחם ויינראוב ז"ל

יורם שחם
בן 23 בנפלו
בן דורותיאה והיינריך
נולד ברומניה
בי' באב תש"ו, 7/8/1946
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת בחיל השריון מפח"ט 4
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ט בכסלו תש"ל, 9/12/1969
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 6, שורה: 1, קבר: 5.

קורות חיים

יורם, בנם יחידם של היינריך ודורותיאה, נולד ביום י' באב תש"ו (7.8.1946) בבוקרשט שברומניה וסיים שם את לימודיו בבית-ספר יסודי. בשנת 1961 עלה עם משפחתו לארץ, התקבל לבית-הספר התיכון בראשון- לציון ועד מהרה התאקלם בחברת הנוער וקשיי הלשון לא הכבידו עליו. הוא היה תלמיד מעולה והצטיין בעיקר במקצועות הריאליים. הכנת השיעורים לא גזלה אצלו זמן רב וכך התפנה לפעילות בתנועת נוער ובחוגים אחרים. הוא אהב בעיקר את חוג הקליעה ולא החסיר אף אימון אחד, או תחרות אחת. אחרי סיום לימודיו בבית הספר התיכון התחיל ללמוד בפקולטה להנדסה בנאית בטכניון העברי בחיפה וכתום שנה עזב את לימודיו שם כדי להתגייס לצה"ל כעתודאי.

יורם גויס לצה"ל באוגוסט 1964. בצה"ל עבר קורס מ"כים, הדריך טירונים ואחרי תקופת ההדרכה עבר קורס הכנה לקורס קצינים. בקורס זה היה חניך מצטיין. הן כחייל טוב והן כמפקד טוב ובסיימו את קורס הקצינים הושאר להדריך בו צוערים. הוא היה אהוב על כל חבריו, גם המפקדים וגם החיילים הצוערים. במלחמת ששת הימים לחם ביהודה ובשומרון ואחרי כן חזר להדרכה עד תחילת שנת הלימודים. לאחר סיום שירות החובה שלו חזר ללימודים. בתום שנת לימודיו השנייה בטכניון עבר, לפי בקשתו, לפקולטה להנדסת מכונות, אלא שלא זכה לסיים את הקורס. בכל תקופת לימודיו נחשב בין הסטודנטים המצטיינים. ציוניו היו מן הטובים בקורס והוא נמנה עם מקבלי מלגות הלימוד, שנועדו לסטודנטים טובים במיוחד. ד"ר ב' אדלר מהטכניון כתב ברשימה עליו כי "במקביל ללימודיו החל, לאחר סיום שנת לימודיו השלישית, לעבוד בטכניון כעוזר מחקר. הוא עסק בפיתוח תכניות מחשב לפיתרון מספרי של בעיות זרימה, מעבר חום ומסה. יורם הצטיין בתפקיד זה. הוא השתלט בקלות מפתיעה על נושאים חדשים וזרים לו ותרומתו למחקר הייתה ניכרת. יורם היה אהוב על חבריו ועל מוריו. הוא היה מאותם אנשים נדירים כל כך המתחבבים מהר על מיודעיהם ורוכשים אמונם - - -". מאחר שקיבל דחיית שירות ולא נקרא למילואים, דרש בתוקף שיקראוהו למילואים והתנדב לשרת בסיירת. לאחר בקשות רבות אושר לו השירות במילואים - ובתום תקופת המילואים הראשונה שנקרא לשרת, ביום כ"ט בכסלו תש"ל (9.12.1969), נפל סגן יורם בעת מילוי תפקידו בעלותו על מוקש. והוא אז בסמסטר הראשון של שנת לימודיו הרביעית (והאחרונה).

הניח אישה הרה. בנו נולד שמונה חודשים לאחר נופלו. הובא למנוחת- עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול. להנצחת שמו הוקמה בטכניון, בספרייה של הפקולטה להנדסת מכונות, פינה המוקדשת לו ובה ספרים שימושיים כלליים; בגמנסיה הריאלית בראשון-לציון חקוק שמו באנדרטה לזכר הנופלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה