תפריט נגישות

טוראי אשר חולי ז"ל

אשר חולי
בן 19 בנפלו
בן בלה ומרדכי
נולד בתורכיה
בג' באייר תרפ"ט, 13/5/1929
שרת בפלמ"ח בית הערבה
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז באייר תש"ח, 5/6/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: בית הערבה
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בן מרדכי ובלה. נולד ביום 13.5.1929 בקושטא אשר בתורכיה. בית הוריו הציוני נטע בו געגועים לציון, ועוד לפני סיימו את בית הספר העממי רצה לעלות ארצה, אולם רק בשנת 1943 עלה בידו לקבל את הסכמת הוריו לכך והגיע לארץ ב"עליית הנוער". את שנות ההכשרה עשה בגבעת השלושה, ב"חברת הנוער", מתוך חבלי הסתגלות רבים וקשים בתנאי הארץ ולעבודה, אך בכוח רצונו העז עמד בכל הנסיונות. סגור היה מטבעו, שקט ונחבא אל הכלים, אך בולט בכשרונותיו, באמת הפנימית שבו. לאחר שנתיים ב"חברת הנוער", עבר להכשרה מגויסת של הפלמ"ח בקיבוץ מעוז חיים, ומשם נשלח להשלים את הכשרתו בקיבוץ בית הערבה. דבק במקום ובאנשיו ומיטב חלומותיו היה להעלות את הוריו לארץ, אולם לא זכה לכך.

עם פינוי בית הערבה עבר לסדום, שם השתתף בפעולות נגד האויב וב-5.6.1948, בעת הפגזת האויב, נפצע קשה בריאותיו ומת כעבור שעות מספר. נקבר בחבל סדום וב-6.2.1950 הועבר לנחלת יצחק.

זכרו הועלה בספר הזכרון "בית הערבה".

באחת מרשימותיו משנות הכשרתו הוא מעמיד זה לעומת זה את הווי העיר, שעזב, ואת ההווי החקלאי בו בחר, אליו כמהה נפשו, ומסיים: "במקום קולנוע - עמל; במקום בית ספר - "חברת הנוער"; ובמקום הורים - מולדת. על שלושת אלה חייב כל אחד למסור את נפשו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה