תפריט נגישות

סגן עוזי רוזן ז"ל

עוזי רוזן
בן 32 בנפלו
בן יהודית ופנחס
נולד בתל אביב
בכ"ב באייר תרצ"ה, 25/5/1935
התגייס ב-אוקטובר 1952
שרת בחיל השריון ''עוצבת הראל''
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: תל-אל-פול (שועפאת)
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ד, חלקה: 3, שורה: 06, קבר: 06.
הותיר: אשה ושני ילדים
בעל עיטור המופת

קורות חיים

עוזי, בן יהודית ופנחס, נולד ביום כ"ב באייר תרצ"ה (25.5.1935) בתל-אביב. את לימודיו היסודיים סיים בבית החינוך בתל-אביב ולאחר מכן המשיך את לימודיו התיכוניים בתיכון עירוני ד'.

עוזי השתייך ל"תנועה המאוחדת" והקים את "קן" חולון של התנועה. לצה"ל גוייס באוקטובר 1952, שירת בנח"ל כקצין (בהכשרת ניר עם) והצטרף לקיבוץ יפתח.

לאחר שחרורו החל את לימודיו בטכניון, בפקולטה לארכיטקטורה. במקביל ללימודיו פעל רבות בשטח הכוריוגרפיה והריקוד. השתתף בפסטיבל בורשה והדריך את להקת הטכניון בהופעותיה בארץ ומחוצה לה. לאחר קבלת התואר המשיך את לימודיו בארצות הברית באוניברסיטת קולומביה שבניו - יורק, בפקולטה לבינוי ערים, הגיע לתואר מוסמך והיה לארכיטקט ובונה ערים. בשובו לארץ תיכנן בין עבודותיו הרבות את בית-הספר שדה בהר מירון, את מסעדת הדגים בעין גב ואת בנין בית האבות בבאר- שבע, עליו זכה בפרס.

ביום השני לקרבות מלחמת ששת הימים, כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967) נפל בקרב שנערך בשועפט שבירושלים. על גילוי אומץ לבו וכושר מנהיגותו צויין עוזי לשבח על ידי אלוף פקוד המרכז - וזה תיאור המעשה: בליל ה -5 ביוני 1967 שימש עוזי כסגן מפקד הפלוגה, הם פרצו למוצבי עבדול עזיז. מפקד הפלוגה נהרג בפריצה ליעד ועוזי קיבל את הפיקוד על הפלוגה והנהיגה בקור-רוח. למחרת, בקרב על מוצב המבתר, חיסל תול"ר מטווח קצר ובאותו זמן נפגע על ידי רימון ונפל.

הניח אשה ושני ילדים קטנים, הובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בהר - הרצל בירושלים. לאחר נפלו הועלה לדרגת סגן.

אגודת האינג'נרים והארכיטקטים קבעה פרס דו - שנתי על שמו לפרוייקטים בירושלים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה