תפריט נגישות

טוראי חגי מקור ז"ל

חגי מקור
בן 19 בנפלו
בן יוסף ומרים
נולד בחולון
בי"ד באלול תשכ"א, 26/8/1961
התגורר בחולון
התגייס ב-אוגוסט 1979
שרת בחטיבת הנח"ל, חיל רפואה גד' 50, חטיבת הצנחנים, חיל רפואה גד' 101
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"א באלול תש"מ, 23/8/1980
מקום נפילה: נבי מוסא
באזור בקעת הירדן
מקום קבורה: חולון
חלקה: 3, שורה: 4, קבר: 3.
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בן מרים ויוסף, נולד ביום י"ד באלול תשכ"א (26.8.1961) בחולון. חגי היה ילד בלונדיני מלא תלתלים, שמחת חיים וצחוק. מקטנות בלט אצלו הרצון לעזור לכל אחד בכל דבר, ואפילו אם פגע הדבר בו עצמו.

חגי למד בבית הספר היסודי "שפרינצק" בחולון והמשיך בבית הספר התיכון "הולץ". מגיל צעיר היה חגי חבר בתנועת הנוער "השומר הצעיר", ויצא עם חבריו לתנועה למסעות וטיולים בכל רחבי הארץ. הוא הרבה לעסוק בספורט: ג'ודו וכדורסל, והיה מדריך בבית הספר לכדורסל של "הפועל" חולון. חגי גם אהב מאוד מוסיקה. הוא הצטרף עם חבריו ב"השומר הצעיר" לגרעין חצ"ב, שהיה לקיבוץ כרם שלום.

חגי גוייס לצה"ל במחצית אוגוסט 1979, ולמרות שקיבל זימון לבדיקת כושרו להיות טייס, דבק בהחלטתו ובחבריו והתנדב לנח"ל, כדי לשרת ביחידה קרבית בחיל זה. לאחר הטירונות ושהייה בכרם שלום, עבר חגי קורס חובשים קרביים וצורף לגדוד נח"ל מוצנח.

ביום י"א באלול תש"ם (23.8.1980) נפל טוראי חגי בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בחולון. הוא הניח אחריו הורים ואחות.

במכתב התנחומים למשפחה כתב מפקדו: "חגי מצא את מותו בעת מילוי תפקידו כלוחם ביחידת צנחנים מובחרת. חגי הצטיין מעל לכל ברצון ברזל, בנחישות החלטתו להגיע ליחידה למרות שיכול היה לבחור בדרך קלה יותר... תכונותיו של חגי ראויות לציון והערכה, היות שהן למעשה מסמלות ערכי אמת שבזכותם קמה ונשתמרה הציונות המעשית בארץ ישראל".

הוריו נטעו חורשה של 1,000 עצים על שמו ביער המגינים.

משפחתו וגרעין "חצ"ב" הוציאו לאור לזכרו חוברת ושמה "חגי", המתארת בכתב ובתמונות את תולדות חייו הקצרים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה