תפריט נגישות

רב"ט צבי כרמלי (שטיין) ז"ל

מפרי עטו

מכתב מגבת

גבת, 17.10.46
למשפחתי היקרה שלום,

זה כבר מכתב שני שאני שולח לכם בלי תשובה. אחרי שסוכתנו התמוטטה עברנו לאוהל ואח"כ לצריף מפושפש. חדר קטן שגרים בו מלבדי עדי ותקוה.
ביום שלישי באו עוד כ-20 חבר'ה ואנו מונים כ-45. מחר צריכים לבוא עוד כ-15 ונהיה כ-60 איש ואשה. הרדיו הגיע והוא כבר מטרטר בראש, כשצריך וכשלא צריך. איני יודע, אבל נדמה לי שנכנסתי לתקופת חיים חדשה של עבודה ממשית וממושכת. כל הזמן אני עובד בעצי פרי. נכנסתי לעבודה מקצועית במשתלות עצי פרי, הרכבות וקשירת הרכבות ושלמה ש. כבר אמר לי שעזבתי את הפרוליטריון ועברתי לאריסטוקרטיה. במשתלה עובד אתי ה"מומחה" שלהם ונעים מאוד לשוחח עמו, כי ידיעותיו רבות. גם לי יש עוד בכל זאת מה לומר לו, ונדמה לי שהתידדנו מאד. מה שמרגיזני זה הפצעים שלי, שתרופה כנראה לא אמצא להם.

אתמול היתה לנו מסיבה צנועה, בלי תוכן רב אבל נחמדה וזה החשוב, אף כי גם לתכנית יש לדאוג יותר. אבל זה יבוא, אל יאוש. ישנם כבר כמה עסקים עם הרומנים. אחד פתאום לא קם לעבודה וצמחו מזה אי-נעימויות רבות. אבל נשתדל לברר זאת בקפדנות רבה, בכל אופן, אני אעמוד בתוקף להזהירו קשות, שלא יקלקל פה את שמנו.
כן, רצוני שתשלחו עוד ביום שיגיע מכתבי את השקל שלי. הוא נמצא בתוך חוברת גדולה על תורת הקרקע של מרדכי פרידמן, שנמצאת בארון הספרים בתא של המחברות שלי, כי הבחירות יהיו כבר ב-28 לחודש זה.

שלום רב,
צבי

מתוך הספר 'צבי כרמלי - נר לזכרו'
מידע נוסף נמצא בתא הנופל בחדר ההנצחה בבית הפלמ"ח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה