תפריט נגישות

סמל ליאור שלמה זיו ז"ל

מתוך כתבה שפורסמה ב - YNET


כבר בתיכון למד ליאור זיו מחולון במגמת צילום. בצבא הוא שירת ביחידת ההסרטה, והלילה נהרג בעת שתיעד את פעילות צה"ל ברפיח

סמל ליאור זיו (19) מחולון, צלם של יחידת ההסרטה בדובר צה"ל, הוא החייל שנהרג לפנות בוקר (יום א') בפעולת צה"ל במחנה הפליטים ייבנא שברפיח. חברו, גם הוא צלם ביחידה, נפצע באורח בינוני-קשה. הוא מובא למנוחות היום ב-15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. דקות ספורות לפני שנהרג צילם ליאור תמונות - שתיים מהן נמצאות מימין.
חבריו ליחידה, הנלווים לא אחת לפעילות צה"ל בשטחים, קיבלו הבוקר את ההודעה המרה. ליאור הצטרף ליחידת הצילום וההסרטה של דובר צה"ל לפני פחות משנה. מפקדו של ליאור, רס"ן צביקה גולן, סיפר עליו ל-ynet: "הוא היה חייל מדהים, חייל נהדר, צלם בחסד. הוא השתלב בעבודת הצילום במהירות רבה. בקרוב עמדתי למנות אותו לעוזר ראש המדור, תפקיד בכיר ביותר. כולנו המומים וכואבים".
חבריו של ליאור שהגיעו לבית משפחתו בחולון סיפרו שכבר מגיל צעיר אהב לצלם ואף למד בתיכון "איילון" בעיר במגמת צילום. "הוא היה ילד מקסים ומלא שמחת חיים", מספרת צופיה ברובסקי, רכזת השכבה בתיכון בו למד ליאור, "היה לו לב רחב, חייכן ומפרגן, בעל כשרון נדיר לצילום. מאז ומתמיד הוא ידע שזה מה שהוא רוצה לעשות. אי אפשר היה לתפוס אותו בלי מצלמה בתיכון. הוא היה בחור פעיל מאוד חברתית, גם משום שהיה טיפוס שהתחבב על אנשים במהירות וגם משום שהיה אכפתי מאוד. הוא תרם שעות מזמנו גם מחוץ לשעות הלימודים. במסיבת הסיום של י"ב הוא היה הכוח המוביל ובכלל מאוד אהב אירועים, מסיבות וחגיגות. מעבר לצילום, שהיה חלום הילדות שלו, הוא ניגן גם בלהקה, ובכלל היה ברוך כשרונות, טיפוס חברתי ותורם, שהקדיש את כולו למעש החברתי".
כתב "ידיעות אחרונות" איציק סבן, שנלווה לפעולת צה"ל ברפיח, סיפר כי ליאור וצלם נוסף נפגעו מירי של פלסטינים שהסתתרו בבתים סביב סמטה הסמוכה לביתו של בכיר החמאס, מוחמד אבו-שמאללה, אותו פוצצו הכוחות.
שני הצלמים של דובר צה"ל ניסו לעבור בסמטה כדי להצטרף לכוח שסרק את הבית, ובמהלך המעבר בסמטה נפתחה לעברם אש. זיו נפצע מכדור שחדר דרך הקסדה שלו, ואילו הצלם השני נפגע בבטנו. השניים התמוטטו בסמטה, וחובשים מפלוגת ההנדסה של חטיבת גבעתי חשו למקום כדי לחלצם ונפגעו אף הם מירי. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר-שבע. מצב הצלם בינוני-קשה ושני המחלצים נפגעו קל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה