תפריט נגישות

טור' אברהם סוויד ז"ל

34 שנים לפטירתו - 17.8.2008


אברהם, אחי היקר.
אי ךעברנו 34 שנים בלעדיך. קשה להאמין שזמן כה רב אינך איתנו. נכון שאתה לא נוכח פיזית, אך במחשבתנו ובלבנו אתה קיים תמיד. נזכרים בך בכל ארוע משפחתי ובכל מפגש בין האחים.
אברהם, כל שבת אחר הצהריים אני מחכה לדפיקה בדלת דירתי. זה הזמן שהיית מגיע אלינו, אך שום הקשה בדלת לא נשמעת וזה נורא.
רציתי לעדכן אותך קצת במה שקרה והשתנה בזמן זה ובחיינו בכלל, אם כי בראותי אותך במחשבותי, אני מדווחת לך על הכל.
אז דבר ראשון: נולד לך בן. 7 חודשים לאחר נפילתך, שמו בישראל - אבי. שמחנו, כי הוא מנציח את שמך וימשיך את השושלת. כיום הוא בחור גדול, גמר את שרותו הצבאי, למד באוניברסיטה, עובד ומצליח כרואה חשבון. צופה להקים משפחה, הוא עולה לבקרך בימי זיכרון וקורא קדיש לזכרך.
אולגה נישאה שוב לאחר מספר שנים בלעדייך, ולאבי יש כיום 2 אחיות ואח. בטח אתה מבין שזה צריך לקרות כי אבי ואמו היו מאוד בודדים. אני מצידי השתדלתי מאוד לעזור ולהיות איתם כשזה ניתן. אני אוהבת את אבי כמו הבנים שלי, בשבילי המעורבות איתם היתה כצוואתך אלי.
עוד דבר חשוב. נפגשנו אנו האחיות עם חלק מילדינו עם ההורים לאחר כמעט 40 שנים של פרדה, שהינו יחד שבועיים באירופה, רוב שיחותינו נסובו עליך. היה קשה, קשה ביותר. היית חסר לנו ולהם מאוד. זה העיב מאוד על שמחת הפגישה.
גם סולי ואלי הגיעו לביקור אצלנו, אך בחוזרם המזל לא האיר להם פנים. הם נתפסו ונכלאו בבית הכלא הסורי כ-6 שנים. אבא נפטר משברון לב כתוצאה ממאסרם ואמא חלתה מאוד. זה גרם לכאב ויגון רב למשפחות שם ופה. לאחר מאמצים וריצות רבות שלנו ושלהם שם ושל מוסדות שונים בארץ ובעולם שחררו אותם אך הם סבלו שם עינויים קשים.
שמחנו בשחרורם ולאחר בערך שנה וחצי הורשו תושבי סוריה לעזוב את המדינה ורובם עלו לארה"ב. כך גם עלו האחים והאחות שלנו. אמא לא זכתה כי היא נפטרה זמן קצר לפני שעזבו ולא זכינו יותר לראות אותה. זאת היתה החמצה גדולה בחיינו.
באשר לאחים. שנים נשארו בניו יורק ו-3 עלו לישראל. הם נשאו וחיים כיום עם ילדיהם. הם מסודרים וטוב להם.
באשר לנו האחיות הגדולות, הכל בסדר, מזדקנים עם בעלינו כדרכו של עולם. יש לנו ילדים ונכדים וכולם שומעים עליך ומזכירים אותך. אתה איתנו.
בארץ שלנו המצב לא פשוט מאף בחינה. בעיות בממשלה, בכלכלה, בחינוך ובעיקר בביטחון. אבל אנחנו מחזיקים מעמד ומקווים לטוב.
אברהם יקר, אתה שם למעלה התפלל למעננו כאן על פני האדמה. אנו זקוקים לזה.
לא נשכח אותך לעולם את אחינו הנהדר, בעל הלב החם והרחב, תמיד היטה כתף ופתח יד לכל נצרך ללא שום חשבון. היית תמיד אופטימי, חרוץ, חיוך על הפנים ומרוצה.
איך אדם נהדר כמוך הוצא מבין החיים.
קשה לי בלעדיך. אני צמאה לשיחות הרציניות שנהלנו יחד, כמה טוב היה.
נזכור אותך ונאהב אותך לעולם.
יהי זכרך ברוך.

אוהבת ומעריכה - אחותך לאה

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה