תפריט נגישות

טוראי יניב ז'אן ז"ל

קו"ח מתוך ספר "יזכור" בהוצאת משהב"ט


בן ג'נט ואלברט. נולד ביום כ"ג בשבט תשל"ד (15.2.1974) בחולון, בן אמצעי למשפחה בת שלושה ילדים. יניב רכש השכלתו בבית-הספר היסודי "ויצמן" ובבית-הספר התיכון "אורט" בעיר הולדתו. הוא לא השקיע הרבה בלימודים עיוניים, אך היה בעל ידי זהב והצטיין במכניקה עדינה, בפירוק מכשירים ומכונות והרכבתם מחדש. היה אהוב על מוריו וחבריו בזכות טוב לבו, נדיבותו הרבה ונכונותו לעזור, ובזכות החיוך הנצחי שהיה נסוך על פניו. כשהיה בן שתים עשרה, עקרה משפחתו משכונת ג'סי כהן לרחוב מרכזי בעיר, שם רכש חברים רבים והיה דמות מרכזית בחיי החברה. "כושי" קראו לו ידידיו בחיבה. הם זוכרים אותו כמצחיקן ושובב, אמיץ ושוחר הרפתקאות, שארגן טיולים ברחבי הארץ ובילויים במועדוני ריקודים. לאחר סיום התיכון ולפני גיוסו לצה"ל סייע בפרנסת המשפחה, ונהנה לפנק את עצמו ואת ידידיו במתנות.
באוגוסט 1992 התגייס יניב לצבא ושובץ לחטיבת גבעתי. בתקופת שירותו הקצרה הוכיח יכולת גבוהה וביצע את משימותיו בנאמנות ובמסירות. הוא היה גאה בתפקידו הצבאי ובמדיו.
יניב נפל בעת שירותו, ביום י"ט בכסלו תשנ"ד (3.12.1993). בן תשע עשרה היה בנופלו. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחולון. השאיר אחריו הורים ושני אחים - דורון ואורי.
הוריו הנציחו את זכרו במנורת זיכרון, שתרמו לבית הכנסת על שם רבי מאיר בעל הנס בחולון.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה