תפריט נגישות

ג'אורג' יעקובוביץ' ז"ל

ג'אורג' יעקובוביץ'
בן 79 במותו
בן לודויג
נולד בכ"ט בכסלו תרפ"ד, 7/12/1923
התגורר בחולון
חלל פעולת איבה
בט"ו בניסן תשס"ב, 27/3/2002
מקום אירוע: נתניה - "פארק", סמוך לים
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - ירקון
הותיר: בת

קורות חיים

ג'אורג', בן לודוויג, נולד בהונגריה בכ"ט בכסלו תרפ"ד (07.12.1923). הוא בגר בהונגריה, שם עבר את מוראות השואה.

זמן מה אחרי המלחמה ג'אורג' עלה לישראל, לחולון. הוא נישא, ונולדה בתו עליזה. אחרי גירושיו, בסוף שנות השבעים, הוא נישא לאנה פריד, גם היא ניצולת שואה מהונגריה.

ג'אורג' היה עורך דין ונוטריון מוכר בקרב קהילת עולי הונגריה. הוא עבד בתל אביב, והיה מקפיד ליטול הפסקה מדי יום מעבודתו כדי לחזור לחולון וליהנות מהפסקת צהריים עם רעייתו, בטרם ישוב לעבודה.

ביום רביעי בערב, ט"ו בניסן, ליל סדר פסח תשס"ב (27.03.2002), נכנס למלון "פארק" הסמוך לחוף הים בנתניה מחבל-מתאבד חגור בחגורת נפץ ופוצץ את עצמו במרכז האולם, בו התיישבו זה עתה כ– 250 אורחים לקראת תחילת הסדר וקריאת ההגדה. למעלה ממאה וחמישים איש נפצעו, 22 בני אדם נרצחו במקום ושמונה מהפצועים מתו בימים הבאים.

בני הזוג יעקובוביץ' הגיעו למלון כדי להצטרף לבנה ולכלתה של אנה, אדית ואנדרי פריד, בחגיגת סדר פסח. בני הזוג פריד וג'אורג' יעקובוביץ' נרצחו במקום. אנה יעקובוביץ' נפצעה קשה, ומתה בבית החולים לאחר 15 יום.

אמה של אדית פריד ושני ילדיהם של בני הזוג, שירלי ותום, התקשרו ברגע האחרון לדווח כי יאחרו לסדר, וכך לא נכחו במלון בשעת הפיגוע.

ג'אורג' היה בן 79 במותו. הותיר בת. הוא הובא למנוחות בבית העלמין ירקון, בתל אביב. אחרי שבועיים, משנפטרה רעייתו, היא הובאה למנוחות לצידו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה