תפריט נגישות

ויקטוריה ויקי חיים ז"ל

ויקטוריה חיים
בת 66 במותה
בת אסתר ואלברט
נולדה במצרים - אלכסנדריה
בכ"ה בכסלו תרפ"ה, 22/12/1924
התגוררה בגבעתיים
חללת פעולת איבה
בז' בשבט תשנ"א, 22/1/1991
מקום אירוע: גבעתיים
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: חולון
הותירה: בעל וילדים

קורות חיים

ויקטוריה (ויקי) נולדה בכ"ה בכסלו תרפ"ה (22.12.1924) באלכסנדריה, מצרים. בת בכורה לאלברט ולאסתר, שנולדה בברצלונה. נעוריה עברו עליה במצרים, היא למדה במשך 10 שנים בבית ספר יהודי דובר צרפתית.

בגיל 20 פגשה ויקטוריה את אברהם חיים והתאהבה בו ובקולו הערב. בשנת 1948 נישאו, ושנה מאוחר יותר נולד בנה הבכור ליאון. כעבור שנה נוספת עלתה המשפחה הצעירה לישראל.

חבלי הקליטה היו קשים, בעיקר על רקע חיי המותרות שהיו למשפחה במצרים. בתחילה התגוררו באוהלים ובתנאים קשים. למרות הקשיים, לויקטוריה היו זיכרונות נעימים מהערבים שישבו עם חברים, ניגנו במנדולינות ושרו בחברותא.

בשנים הבאות נולדו בנה פליקס ובתה לינה. ויקטוריה נשאה בעול גידול הילדים לבדה, שכן בעלה נעדר תקופות ארוכות מהבית בתוקף תפקידו. משנת 1974 הקדישה את כל כולה לטפל בבעלה, שהיה נכה צה"ל. היא נתפסה על-ידי הסובבים אותה כאישה גיבורה, המקרינה חום ואהבה על כולם למרות הקשיים.

ביום ח' בשבט תשנ"א (22.01.1991), בימי מלחמת המפרץ, שוב נשמעה אזעקה בעת ירי טילים לעבר ישראל. ויקטוריה ובעלה, ששהו בביתם בגבעתיים, חבשו את מסכות הגז. עם חבישת המסכה ויקטוריה חשה ברע, היא הסירה את המסכה אך כעבור מספר דקות ליבה חדל לפעום. בעלה, שהיה מרותק למיטה, השליך עצמו ארצה (כשהוא מרסק את רגלו) בניסיון להנשימה, אך מאמציו היו לשווא.

ויקטוריה הייתה בת 66 במותה. הותירה בעל וילדים. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בחולון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה