תפריט נגישות

רב"ט רחל כהנים ז"ל

רחל כהנים
בת 19 בנפלה
בת מלכה ועזיז
נולדה בחיפה
בכ"ג באלול תשט"ו, 10/9/1955
התגוררה בחולון
התגייסה ב-אפריל 1973
שרתה בחיל השריון חט' 401, גד' 46
נפלה בעת מילוי תפקידה
בו' באייר תשל"ד, 28/4/1974
מקום נפילה: בלוזה
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותירה: הורים, אחים ואחיות

קורות חיים

בת עזיז ומלכה. נולדה ביום כ"ג באלול תשט"ו (10.9.1955 ) בחיפה. את שנות-ילדותה עד גיל חמש עברה במחנה-העולים שבפרדס-חנה. כבר בגיל זה הזהירה ביופיה והיתה כתר-החן במשפחה ומחוצה לה. כשהיתה בת שש עברה המשפחה, לשמחת כולם, לעיר חולון. כאן סיימה לימודיה בבית-הספר היסודי 'בר-אילן'.

אחרי-כן למדה בבית-הספר המקצועי התלת-שנתי למינהל ולמסחר בחולון, במגמת מזכירות. היא היתה נערה חיננית, וחוג-חבריה היה נרחב ביותר. ככל שהתקרב מועד סיום לימודיה, היתה דרוכה בשמחה ליום שבוא תתגייס לצה"ל. לפני גיוסה עבדה רחל למעלה מחצי-שנה כפקידה במשרד-הביטחון, בתע"ש.

מכתבה מפרק-זמן זה לאחת מחברותיה, ששירתה בצה"ל, משקף יותר מכול את רצונה: "...אם תשאלי מה העניינים אצלי, אז הכול כרגיל, אני עדיין עובדת במשרד-הביטחון וההודעה הכי משמחת בשבילי היא: שאני מתגייסת בעוד 4 - 5 חודשים..." רחל גויסה לצה"ל בסוף אפריל 1973. לאחר הטירונות הוצבה כפקידה לגדוד-שריון בסיני. מפקדיה היו מרוצים מהתנהגותה ומאורח מילוי תפקידה והם העלוה לדרגת רב"ט. כל משך מלחמת יום-הכיפורים נשארה בבסיסה ברפידים ולא שבה הביתה. ביומנה הפרטי, שנכתב במשך מלחמת יום-הכיפורים, נאמר: "...רצו לפנות את כל הבנות, אך אני החלטתי שמחובתי למדינה אני חייבת להישאר ולעזור. החבר'ה אמרו לי שסכנה היא להישאר. כדאי לך ללכת הביתה עם כל הבנות, אך אני לא הסכמתי..."

לאחר המלחמה עברו מפקדה ופלוגתה לשרת בבלוזה, ורחל נשארה לשרת עמם עד יומה האחרון. ביום ו' באייר תשל"ד (28.4.1974), כעבור שנת-שירות אחת בלבד, נפלה רחל בעת שירותה בסיני. הובאה למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול. השאירה אחריה הורים, אחים ואחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה