תפריט נגישות

סגן תומס סנטו ז"ל

תומס סנטו
בן 22 בנפלו
בן פרדריקה ובלה
נולד בהונגריה - בודפשט
בכ"א בשבט תש"ו, 23/1/1946
התגייס ב-9.8.1965
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 195
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' בטבת תשכ"ט, 29/12/1968
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול

קורות חיים

תומס בן בלה ופרדריקה, נולד ביום כ"א בשבט תש"ו (23.1.1946) בבודפשט, בירת הונגריה. את כיתות א'-ה' היסודיות סיים בהונגריה ולאחר-מכן עלה לארץ בשנת 1957 עם הוריו ואחיו. בארץ סיים את לימודיו היסודיים בחדרה בבית-הספר "עירון" במסגרת "עליית הנוער". את לימודיו התיכוניים סיים באותו בית-ספר. בעבודתו ובלימודיו הצטיין מאד והיה אהוד על מוריו וחבריו ומעורה בחיי-החברה. נודע בטוב-לבו, בצניעותו ובענוותנותו. לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים דחה את מועד-גיוסו לשנה כדי לבוא לעזרת הוריו בגלל מסירותו הרבה להם.

לצה"ל גויס באוגוסט 1965, נשלת לקורס מ"כ ותקופה מסויימת פקד על כיתה. לאחר-מכן נשלח למבדקי-קצונה ועמד בהם. אז נשלח לקורס-קצינים ובינואר 1967 סיים אותו. לאחר ששימש כמפקד-מחלקה פרצה מלחמת ששת הימים והוא הועלה בדרגתו. כסגן מפקד פלוגה עבר קורס ואז מונה כמ"פ. כאשר נסתיים שירות החובה שלו חתם על שירות קבע למשך שלוש שנים לפחות. כעבור חדשיים לקח לו לאשה את חברתו בחיים, אך זמן מועט לאחר שחתם על שירות-הקבע מצא את מותו ביום ח' בטבת תשכ"ט (29.12.1968). הניח אשה. הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

במכתב-תנחומיו לאשתו כתב המפקד בין השאר: "ברצוני להעלות על נס את מסירותו המופלאה של בעלך טומי, את כושר הפיקוד והמנהיגות שהוא ניחן בהם. טומי שימש כמפקד-פלוגה למופת. בקור רוחו ובעוז רוחו שימש לנו, למפקדים ולחייליו, דוגמא ומופת למסירות וליושר בפיקוד על פלוגתו. טומי שלנו היה שייך לקבוצת-המפקדים שהלכה בראש הן בימי רגיעה והן בשעת קרב.... באסון הכבד שפקד אותנו נכרתה ברית-דמים בינך לבינינו, אנשי היחידה. אני היום מרגיש שיחד שייכים אנו כולנו לאותה משפחה שכולה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה