תפריט נגישות

טוראי צביקה צור ז"ל

צביקה צור
בן 25 בנפלו
בן אילזה וחיים
נולד בעפולה
בט"ז בכסלו תש"ו, 21/11/1945
התגורר בחולון
התגייס ב-2.2.1964
שרת בחיל השריון, חיל הנדסה פלחה"נ 235
נפל בעת מילוי תפקידו
בז' בתשרי תשל"א, 7/10/1970
מקום נפילה: סמוך לצומת רפידים
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה - רחל, בן - אסף, הורים אחים ואחיות

קורות חיים

צבי, בן חיים ז"ל ואילזה צומברג, נולד ביום ט"ז בכסלו תש"ו (21.11.1945) בעפולה ולמד בביה"ס היסודי על שם ביאליק בחולון, העיר שגדל, התחנך וחי בה עד יום נפילתו. כשהיה בן 12 שנים הצטרף לקבוצת הכדורגל של "מכבי" חולון וכעבור זמן היה חבר הנהלת הקבוצה. הוא אהב את המשחק מאוד ונהג לחזות במרבית המשחקים של הקבוצות השונות בארץ. בצעירותו עסק גם בשחייה. הצטיין בשטח זה וקיבל תעודות הצטיינות רבות. אהב מאוד כדורסל. קריאת ספרים הייתה תחביב נוסף שעסק בו רבות בשעות הערב וגידל דגי נוי באקווריומים רבים שהיו בבית.

לאחר סיום לימודיו יצא לעבוד כצבע. תחילה עם אביו ולאחר מכן כעצמאי. צביקה גויס לצה"ל בראשית פברואר 1964 והוצב לחיל ההנדסה. הוא היה אהוב על חבריו לשירות ולאחר ששוחרר מהשירות הסדיר שמר איתם על קשר הדוק. כחודשיים לאחר נישואיו, יצא לשירות מילואים לראשונה. הייתה זו תקופת מלחמת ההתשה ויחידתו סופחה אז לעוצבת "עקבות הברזל" של חיל השריון.

בעת שירות מילואים זה אושפז עקב פציעה בבית החולים בבאר-שבע. בימים ששכב שם היו פניו מחייכות, אף כי כאביו היו גדולים. בבית-החולים מצא לעצמו עוד תחביב לתחביביו הרבים - ריקוע תמונות בנחושת. בפעמים שיצא למילואים היה שב הביתה מלא חוויות. אף כי שירת בתעלה בגזרה המרכזית כשחיו וחיי חבריו היו בסכנה מתמדת, לא היה גבול לאושרו ולשמחתו כששהה במחיצת בנו הפעוט, שהיה מקור גאוותו.

בעת שירותו היה כותב מכתבים מלאי געגועים לבית ותמיד כתב מכתב נוסף מיוחד ונפרד לבנו הקטן. בכלל ידע תמיד להתחבב על ילדים קטנים והם דבקו בו. כשם שהיה ידיד הילדים ואב נאמן לבנו הקטן אסף, כן היה גם בעל מסור לאשתו הצעירה רחל. צבי השרה שמחת חיים בבית. הוא היה חביב גם על בני משפחתו. טוב לב והרתמות לעזרה - גם אם היה הדבר כרוך בקשיים ובמאמצים היו חלק מתכונות נפלאות שהיו לצביקה. גם לחבריו הושיט עזרה בשעת הצורך ללא כל חשבון ושלא על מנת לקבל פרס. הוא לא ידע שנאה מהי וכולו היה תמימות, יושר אהבה והליכות נועם. מימיו לא ידע ייאוש. טוב לבו וקולו הצוהל והעליז מלאו את הבית. תכונותיו אלה חיבבוהו על הכל ומשום כך תמיד שמחו ורצו לשהות במחיצתו.

ביום ז' בתשרי תשל"א (7.10.1970), נפל צביקה בעת מילוי תפקידו. בן 25 שנה היה בנפלו. ביום זה אבדנו את היקר לנו מכל. הצער, היגון, הכאב והגעגועים מלווים אותנו יום יום, שעה שעה. צביקה הניח אישה רחל ובן בן שנה וארבעה חודשים בשם אסף, הורים אוהבים, אחים ואחיות. בבית הספר ביאליק הוצב לוח זיכרון לזכר חללי בית הספר ושמו של צבי ביניהם. שמו של צבי הונצח גם בחדר הזיכרון בבית יד לבנים בחולון, באנדרטה שהוקמה בחולון לזכר חללי העיר חולון שנפלו במערכות ישראל ובלטרון באתר ההנצחה לחללי השריון. "גן הבנים" ניטע בעיר חולון לזכר הבנים תושבי העיר שנפלו במערכות ישראל.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה