תפריט נגישות

רב"ט יובל הראל ז"ל

יובל הראל
בן 19 בנפלו
בן מרים ויחזקאל
נולד בחולון
בט' בתשרי תשכ"ג, 7/10/1962
התגורר בחולון
שרת בחיל השריון חטיבה 188 / ברק, גדוד 74
נפל בקרב
בי"ז בסיון תשמ"ב, 8/6/1982
במבצע שלום הגליל - מלחמת לבנון
מקום נפילה: עין אל-חילווה
באזור לבנון
מקום קבורה: הר הרצל, ירושלים
אזור: א, חלקה: 21, שורה: 4, קבר: 3.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

יובל, בן מרים ויחזקאל, נולד ביום ט' בתשרי תשכ"ג (7.10.1962) בחולון. מילדותו התגלה יובל כתלמיד מחונן. הוא למד בחולון בבית הספר היסודי על שם שפרינצק, ובבית הספר התיכון על שם מיטרני. למשך שנה אחת הצטרף להוריו, שיצאו בשליחות לארצות-הברית, וכשחזר לארץ, השלים את לימודיו התיכוניים במגמה הומנית. אהבת המוסיקה מילאה את כל עולמו של יובל בתקופת נערותו. משום כך הוא שאף לשרת ב"גלי צה"ל". אולם, כשהגיע מועד גיוסו, הוא עבר בדיקות רפואיות, ונקבעה לו דרגת בריאות גבוהה. על כן העדיף יובל לשרת ביחידה קרבית.

באוגוסט 1981, התגייס יובל לצה"ל ושירת בחיל השריון, הוא עבר אימוני טירונות וקורס צמ"פ בגדוד 74, בחטיבת ברק. כשפרצה מלחמת "שלום הגליל", היה עם כוח החלוץ של הגדוד, שפרץ אל מעוזי המחבלים. הוא התקדם עם יחידתו לכיוון עין אל-חילווה, שליד העיר צידון. תוך כדי התקדמות, חל קלקול בטנק שבו נסע. הצוות עשה כמיטב יכולתו, והטנק תוקן. בינתיים ירד הלילה, ומפקד הטנק הציע ללון בשטח, ורק עם אור היום להמשיך בהתקדמות, לעבר היחידה. אולם יובל, שרצה להיות עם יחידתו הלוחמת, הציע לנוע בשעות הלילה, כדי להקדים ולהתחבר עם הכוח. מפקדו קיבל את הצעתו והם נעו, עד שהגיעו ליחידה.

טיל נ.ט. של האויב פגש ישירות בטנק שלו בעיצומו של קרב, כאשר פרצו לסימטאות עין אל-חילווה. יובל נהרג מיד. חבריו, אנשי הצוות, הצליחו לחלץ את עצמם מן הטנק הבוער, כשהם פצועים. בן 19 שנים היה יובל בנופלו. הוא הועלה לדרגת רב"ט, לאחר נפילתו, והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות. מפקד הגדוד שלו כתב למשפחתו: "יובל נהרג בקרב קשה בסימטאות עין אל-חילווה, לאחר קרב ארוך, מטווחים קצרים ביותר, עם מאות מחבלים חמושים בנשק נ.ט. ואחר - אני נתתי את הפקודות וקבעתי שפלוגתו תיכנס לתוך קן הצרעות הנורא הזה, ואני ידעתי מי הלוחמים ומי המפקדים ההולכים בראש". לזכרו, הקימה משפחתו בבית הספר התיכון על שם מיטרני בחולון, שבו למד, חדר וספרייה מוקדשים לנושא המוסיקה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה