תפריט נגישות

סמל יעקב קורניק ז"ל

יעקב קורניק
בן 37 בנפלו
בן חנה ומרדכי
נולד בפולין
בכ"ט באייר תר"צ, 27/5/1930
שרת בחיל השריון בה"ד 8
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' בסיון תשכ"ז, 13/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה ושלושה ילדים

קורות חיים

יעקב, בן חנה מרדכי, משפחה ציונית ידועה בעיר-מולדתו של יעקב, היא דנציג שבפולין. האב היה ממייסדי תנועת ה"מכבי" ועם פרוץ מלחמת-העולם השנייה אירגן את העלייה לישראל. יעקב נולד ביום כ"ט באייר תר"ץ (27.5.1930). בבוא המשפחה לארץ גורשה האניה על נוסעיה על-ידי הבריטים והמשפחה שהתה במקום- גלותה כמה שנים. באי נפטר האב ויעקב בא לארץ בחברת אמו בשנת 1945.

בילדותו ובנעוריו היה חבר תנועת "הצופים". בארץ למד לימודים יסודיים וכן גם בבית-ספר תיכון מקצועי ("גרין") בצפת. עד כה ועד כה פרצה מלחמת-הקוממיות ויעקב נלחם על שחרור העיר צפת, אשר בה גרה המשפחה. יעקב רכש השכלה בבית-ספר למחשבים אלקטרוניים .R.C.N שבלונדון ובסיימו קורסים אלה התחיל להתעסק בעבודת המחשבים כטכנאי בכיר; כן היתה לו נטייה מיוחדת לבנית מכשירים אלקטרוניים. בשעות-הפנאי הראה נטייות מיוחדות לצלילה ולדיג תת-מימי.

מפעם לפעם היה נקרא לדגל לשרת במילואים וכן היה גם לפני מלחמת ששת הימים. יעקב נפצע במילוי תפקידו בסוף המלחמה ונפטר בבית-החולים ביום ה' בסיון תשכ"ז (13.6.1967) הניח אשה ושלושה ילדים, שלקטן בהם מלאו שנתיים. הובא לקבורה בבית-הקברות הצבאי בנהריה ולאחר זמן הועבר למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית שאול.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה