תפריט נגישות

טוראי יצחק קורדובה ז"ל

יצחק קורדובה
בן 18 בנפלו
בן מרים וחיים
נולד בבולגריה
בז' בשבט תר"צ, 5/2/1930
שרת בחיל השריון חט' 166, גבעתי - תש"ח
נפל בפעילות מבצעית
בי"א בשבט תש"ח, 22/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יאזור
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

קורדובה יצחק בן חיים ומרים. נולד בז' בשבט תר"ץ (5.2.1930) בנובה-זגורה, בולגריה. נכדו של יצחק סלומון קורדובה, מראשוני הציונים ביאמבול, בולגריה. גם אביו ואמו היו ציונים פעילים והוא נתחנך מילדותו באוירה לאומית-ציונית ועברית. תחילה למד בבית-הספר של הקהילה בעירו, אחר-כך בפרוגימנזיום, ומשסיימו - בבית-ספר תיכוני ממשלתי.

ניחן בכשרון למכניקה. בימי שלטון הנאצים בבולגריה היה יצחק בתנועת-הנוער "מכבי" וב"החלוץ הצעיר", במגמה לעלות לארץ-ישראל, ועלה עם "עליית-הנוער" מאירופה ב-1944. בארץ נתקבל לכפר-הנוער בן-שמן, שם עבר בדיקה פסיכוטכנית בהצלחה - כראשון בין 500 נבחנים - וצורף למחלקה למסגרות. את בית-הספר בבן-שמן גמר בהצטיינות. אחרי-כן הצטרף ל"גורדוניה" והיה חבר בקבוצת אורים. בקבוצה עמדו על כשרונותיו והוחלט לשלחו לטכניון בחיפה. בינתים נתחייב בשנת-שירות ומחודש אוגוסט 1947 היה נוטר. בטכניון יכול להמשיך בלימודיו - משאת-נפשו - אבל לא רצה להחמיץ מצוה זו של הגנת הארץ ודחה את השתלמותו לימי שלום.

היה חובב מוסיקה והעריץ במיוחד את באך ובטהובן, שיצירותיהם היו שגורות בפיו גם בשעת מצוק וסכנה. אחרי הכרזת כ"ט בנובמבר יצא לעמדות שמירה ומילא כל תפקיד שהוטל עליו, צמוד ל"לואיס" שלו, שאירשו לעצמו. ביום י"א בשבט תש"ח (22.1.1948) עלה טנדר-הנוטרים הפתוח, שבו נסע הוא ועוד ששה נוטרים, על מוקש במבואות יזור ונפל עם ששת חבריו בידי מרצחים ערבים ששמו קץ לחייהם באותו יום. למחרת הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות בנחלת-יצחק.

על שמם נקרא המושב "משמר-השבעה". היה צעיר הנוטרים ביחידתו. זכרו הועלה בחוברת-הזכרון "השבעה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה