תפריט נגישות

סמל רונן רייכל ז"ל

רונן רייכל
בן 21 בנפלו
בן ניצה וירוחם
נולד בגבעתיים
בה' בחשוון תשכ"ה, 31/10/1965
התגורר בחולון
התגייס ב-ינואר 1984
שרת בחיל השריון חט' 500, גד' 430
נפל בפעילות מבצעית
בי"ט בשבט תשמ"ו, 29/1/1986
מקום נפילה: בקעה, ירושלים
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: חולון
אזור: 5, חלקה: 10, שורה: 6.
הותיר: הורים, אח ואחות

קורות חיים

בן ניצה וירוחם. נולד בגבעתיים ביום ה' חשוון תשכ"ה (31.10.1965). כשמלאו לו שבע שנים עברה המשפחה לחולון וכאן למד רונן בביה"ס היסודי 'הערבה'. רונן היה תלמיד פעיל והתנדב למבצעים שונים בבית-הספר ועל כך קיבל בסוף כיתה ח' שי ותעודת תלמיד מצטיין. הוא סיים את לימודיו בבית הספר התיכון 'מיטרני' במגמת שירטוט. היה חבר בתנועת הנוער העובד והלומד, ויצא עם חבריו למחנות עבודה.

בראשית ינואר 1984 גוייס לצה"ל. רונן החל את שירותו בנח"ל, אך החליט לשרת כמו אביו, בחיל השריון. לאחר מכן סיים קורס מטק"ים, עסק בהדרכה ושירת בלבנון. הוא אהב מאוד את חיי הצבא. כאשר בא הביתה סיפר חוויות מן הווי הצבאי ותיאר בהומור את החיים בבסיס. בבית היה מנגן בגיטרה ושר עם אמו, אליה היה קשור באופן מיוחד.

סמל רונן רייכל שירת בגדוד שריון, היה חייל מסור ונאמן, חבר למופת ואהוב על חבריו ומפקדיו. חייליו האמינו בו והלכו אחריו לכל מקום. הוא נפל בקרב כשנורה מאש אוייב כמפקד סייר בבקעה, ביום י"ט בשבט תשמ"ו (29.1.1986). בן עשרים היה בנופלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחולון. השאיר אחריו הורים, אח ואחות - צחי ואסתי.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "רונן נפל מידי מרצח שהתקיף סיור רגלי עליו פיקד. רונן היה מפקד מקצועי טוב מאוד, אחראי ובעל ביצועים גבוהים מאוד. רונן אהב את המדינה והאמין שיעודו הוא להגן על הגבולות, הן בימי רגיעה והן מלחמה. ביצע את משימתו ביעלות ובנאמנות, ובה מצא את מותו, מות גיבורים".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה