תפריט נגישות

רס"ן רועי רוזנר ז"ל

רועי רוזנר
בן 27 בנפלו
בן תקווה ועודד
נולד בתל אביב
בכ"ד בתשרי תשמ"ב, 21/10/1981
התגורר בחולון
התגייס ב-מרץ 2000
שרת בחטיבת כפיר גדוד חרוב, ביסלמ"ח גד' 450
נפל בקרב
בי"ב בטבת תשס"ט, 8/1/2009
מקום נפילה: רצועת עזה
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: חולון
הותיר: אשה - שרון, הורים ואח - יניב

קורות חיים

בן תקווה ועודד, נולד ביום כ"ד בתשרי תשמ"ב.

רועי גר כל ימיו בחולון, עוד מילדותו התגלה כילד שובב ובעל שמחת חיים, בקטנותו למד בבית ספר היסודי דתי "נאות שושנים" ואת רוב זמנו הפנוי בילה במגרשי הספורט בעיר במשחקי כדור וחברה. בתיכון למד במגמה ביולוגית בתיכון "יבנה".

רועי אהב מאוד ספורט והתאמן בכל תחום, הוא זכה בתחרויות רבות וייצג את עצמו ואת העיר חולון בגאווה. לאורך כל ימיו תמיד שאף להיות ראשון. כמו כן אהב מאוד את נופי הארץ שאותה טייל ברגל ובאופניים לכל אורכה ורוחבה.

במרץ 2000 התגייס רועי לחטיבת הצנחנים, במהלך המסלול בלט כחייל מוביל ויצא לקורס מ"כים, ביוני 2001 הגיע לגדוד 450 כחניך בקורס, עם סיום הקורס נשאר לפיקוד כמפקד כיתה. במהלך שנת 2002 יצא רועי לקורס קציני חי"ר אותו סיים בהצלחה וחזר לגדוד 450 כמפקד מחלקה. לאחר מכן התמנה לקצין המבצעים של הגדוד, בתקופתו קיבלה מחלקת המבצעים של הגדוד מחלקה מצטיינת חטיבתית. ביולי 2004 יצא מטעם חטיבת בית הספר למ"כים למכללה לפיקוד טקטי שם למד במשך שנתיים היסטוריה ולימודי ביטחון, בנוסף לכך הוכשר במהלך התקופה לפיקוד - לפקד על פלוגה.

עם תום לימודיו חזר רועי לגדוד 450 לתקופה נוספת כקצין מבצעים עד למינויו כמ"פ ט', תפקיד אותו ביצע במשך שנה והוביל את הפלוגה לשיאים חדשים. לאחר סיום תפקידו בהצטיינות לקח רועי חופשה קצרה מהצבא שבמהלכה התחתן עם שרון חברתו בשנים האחרונות ונסע איתה לירח דבש. עם שובו מהחופשה בחודש מרץ 2008 עבר רועי לחטיבת כפיר וקיבל לידיו את הפיקוד על פלוגת מסייעת חרוב. בזמן קצר בנה את מעמדו ורכש את אמון ואהבת חייליו.

במהלך חופשת שבת בביתו בתאריך 27.12 וזאת עם תחילת ההפצצות בעזה, הוקפץ ומאז לא שב.

פלוגת המסייעת שבפיקודו של רועי הייתה אמורה לצאת לנופש מבצעי אך עם תחילת המבצע מצאה עצמה במחנה כיסופים לומדת את הגזרה ומתכוננת לקראת כניסה לרצועה. באישון לילה ברביעי ה-י"א בטבת תשס"ט לאחר תידרוך לוחמיו ותפילה משותפת נכנס הכח בראשו של רועי לרצועה. הכח התקדם כ-3 קילומטרים בעומק הרצועה, עם עלות השחר התמקמה הפלוגה והתחילה לבצע משימות. רועי וחוליית החוד נמצאו קדימה, ממולם בתוך בית במרחק כ-70 מ' התחבאו 4-5 מחבלי חמאס שירו לעברם טילים נגד טנקים. רועי נפגע מרסיס בצווארו. למרות פציעתו האנושה, רועי נהג בקור רוח ובשארית כוחותיו פיקד על חייליו להישאר רגועים ולתפוס מחסות. רועי פונה תחת אש ובמסוק בין שמיים לארץ אמר את מילותיו האחרונות "אני את התפקיד שלי סיימתי". לאחר מכן ליבו נדם.

חייליו של רועי שנמצאו עדיין בעיצומו של הקרב הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם. בשמונה בערב באותו יום על גבול ישראל בישר להם מח"ט כפיר כי בשעה זאת נערכת הלווייתו של מפקדם האהוב. חייליו לא האמינו למשמע הבשורה. הם היו בטוחים שנפצע קל לאור התנהלותו לאחר הפציעה.

רועי נודע כאדם ערכי ואהוב מאוד על חייליו. רועי בלט מאוד ביחסו האנושי ובצורת הפיקוד בגובה העיניים שלו.

כמו שחי את חייו כך גם מצא את מותו, כמפקד המוביל ונמצא בראש לוחמיו בהגנה למען המולדת.

רועי הובא למנוחות בבית הקברות הצבאי בחולון. לאחר נפילתו הועלה לדרגת רב סרן. השאיר אחריו הורים, אח ורעיה.

אלה קורות חייו של רועי רוזנר ז"ל שהיה יפה ומוצלח במציאות יותר מאשר בתמונה או במילה המודפסת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה