תפריט נגישות

טוראי יעקב ג'קי ברדה ז"ל

יעקב ברדה
בן 23 בנפלו
בן שמחה ואלפונסו
נולד בבת ים
בד' באדר ב' תשי"ט, 12/2/1959
התגורר בבת ים
התגייס ב-פברואר 1977
שרת בחיל השריון גד' 8227
נפל בקרב
בז' באלול תשמ"ב, 26/8/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: לבנון
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: ד, שורה: 4, קבר: 9.
הותיר: אשה, הורים ואחות

קורות חיים

בן שמחה ואלפונסו, נולד ביום ד' באדר ב' תשי"ט (12.2.1959) בבת-ים. יעקב, המכונה ג'קי, סיים את לימודיו בבית-הספר היסודי "ירושלים" שבעיר מגוריו. אחרי שהשלים שנת לימודים אחת בבית-הספר התיכון "אורט", הוא השתלב כחניך מתלמד ב"בנק לאומי", ועבד בו עד גיוסו לצה"ל. ג'קי היה נער טוב לב וחברותי, ואהב לבלות את שעות הפנאי שלו עם חברים. הוא הרבה לעסוק בספורט, ובמיוחד הצטיין בשחייה ובגלישה על הגלים. את ימי הקיץ בילה ג'קי עם חבריו על שפת הים. כמו כן הוא הקדיש זמן רב לפעילות במועדון הנוער "כנרת", שבו החל את דרכו כחניך, ולאחר שהשתלם בקורס מדריכים שימש כמדריך. ג'קי היטיב להבין את הנערים הצעירים שהדריך, וקשר עמם ידידות שנמשכה גם בזמן שירותו בצבא.

יעקב גויס לצה"ל בתחילת פברואר 1977, והוצב בחיל רגלים. לאחר הטירונות הוא נשלח לאחד הגדודים בתפקיד רובאי. מאחר שהתקשה לעמוד בריחוק מביתו הועבר ג'קי לחיל הכללי. לאחר שהשתלם בקורס לנהגי רכב פינוי, הוא הוצב בבסיס הדרכה של חיל הקשר, ושירת בו כנהג. כשסיים את תקופת השרות הסדיר, חזר ג'קי לבית הוריו, ולפרנסתו עבד בבנק בבת-ים. במחצית שנת 1982 הוא נשא לאישה את חברתו אורלי, והשניים היו מאושרים מאוד בחייהם המשותפים.

במהלך מלחמת "שלום הגליל" נקרא ג'קי לשירות מילואים בלבנון, שם ביצע את כל המוטל עליו לשביעות רצון מפקדיו. ביום ז' באלול תשמ"ב (26.8.1982), נפל יעקב בעת מילוי תפקידו במלחמת "שלום הגליל", והובא למנוחת עולמים בבית-העלמין הצבאי בחולון. הוא הניח אחריו אישה, הורים ואחות. לזכרו הוקמו ספריה וחדר עיון בבית-הספר היסודי שבו למד. כמו כן הוקמה קרן לחלוקת מילגות על שמו, לתלמידים מצטיינים בבית-הספר.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה