תפריט נגישות

ינאי וייס ז"ל

ינאי וייס
בן 47 במותו
בן יהודית וליפא
נולד בי"ב בשבט תשט"ז, 25/1/1956
התגורר בחולון
חלל פעולת איבה
בכ"ח בניסן תשס"ג, 30/4/2003
מקום אירוע: תל אביב - "מייק'ס פלייס", הטיילת
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: חולון
הותיר: אישה ושני בנים, הורים ואחים

קורות חיים

ינאי, בן יהודית וליפא, נולד ביום י"ב בשבט תשט"ז (25.01.1956) בעפולה. אח לגדעון ואבנר, בן להורים ניצולי שואה שעלו לארץ והתיישבו בקיבוץ עין השופט.

גדל בקיבוץ, למד במקום בבית ספר יסודי ובתיכון האזורי "הרי אפרים".

מגיל צעיר ינאי גילה נטיות מוזיקליות. במהלך לימודיו ניגן בחלילית, בכינור, בגיטרה קלאסית ובגיטרה חשמלית, והקים להקה שליוותה את אירועי התיכון. בשנת 1974 התגייס לצבא והחל לשרת בחיל התותחנים, אך בשל מחלה נאלץ לוותר על שירות קרבי וכך הגיע ללהקת הנח"ל, בה שירת עד שחרורו.

לאחר שחרורו מצה"ל עבד בקיבוץ, וכעבור שנה עזב לתל אביב. הוא גר בשכירות, בימים עבד כמוכר בחנות ובלילות היה מנגן. בין היתר הופיע בתוכניות אירוח בטלוויזיה, עם עפרה חזה, אילנית ועוד.

במפגש חברים פגש ינאי את אורנה, שניגנה בחלילית. האהבה פרחה, והשניים נישאו בחודש אוגוסט 1982. בני הזוג גרו בתל אביב, ואחר כך קבעו את ביתם בחולון. בחודש יוני 1988 נולד בן, ובחודש יוני 1993 נולד עומר.

ינאי היה איש משפחה חם, אב ובעל מסור ואוהב. הוא אהב מאוד את ארץ ישראל ונופיה, ואהב ללכת עם ילדיו לטיולים, להרפתקאות ולסרטים - סרטי ילדים, סרטי טבע ואסטרונומיה, שבהם גם הוא, שמאוד אהב חידושים טכנולוגיים ופירוטכניקה, נהנה עד מאוד.

ינאי השקיע הרבה בטיפוח הזוגיות. ליום הולדתה הארבעים של אורנה, לה תמיד קרא "זוגתי" ואותה אהב בכל נפשו, כתב שיר בשם "יפתי". בניגוד למנהגו הוא לא רק ניגן, אלא גם שר את השיר בעצמו, כדי שהמילים תגענה בקולו אל לב רעייתו.

אחרי נישואיו המשיך ינאי לעבוד במכירות בשעות היום, ולנגן בערבים. לאחר שלמד במדרשה למוזיקה בלוינסקי ובבית הספר למוזיקה "רימון" החליט לעסוק רק בתחום המוזיקה. הוא לימד בקיבוצים ובבתי ספר, ניהל להקת נוער ב"בית דני", הקים לעצמו אולפן הקלטות בחולון ולימד תלמידים בסטודיו שלו. ניהל הפקות מוזיקליות לאירועים בבתי ספר ועבור יחידות בצה"ל, כתב מוזיקה ללהקת "חיספוס" מחולון והוציא, עם רעייתו, קלטת שירי ילדים שכתב ושמה "קו-קו קנגורו".

כשהוקם ברמת גן בית הספר "תיכון חדש" היה ינאי למורה במקום, חלק מה"אני מאמין" של בית הספר, גישה לפיה כל ילד מתקבל ובכל ילד מוצאים את הכישורים המיוחדים לו ומטפחים אותם. הוא הקים וטיפח את הלהקה המוזיקלית בבית הספר, חברי הלהקה היו בני טיפוחיו ובני בית בביתו, הם הופיעו במספר תוכניות בארץ ובחו"ל ונחלו הצלחה רבה.

לאחר לידת עומר החל ינאי בלימודי הסבה מקצועית, בשל הקושי הרב להתפרנס ממוזיקה. הוא התוודע למחשבים בעת עבודתו באולפן, וכעת למד את הנושא ביסודיות. לאחר ארבע שנות לימוד נקלט, בשנת 1997, בחברת "נייס" (NICE). עד מהרה השתלב בעבודה, אהב את העשייה, את היצירתיות ואת החבר'ה שאיתם עבד.

הוא לא זנח את המוזיקה, והמשיך לנגן להנאתו - היה מנגן באופן קבוע באירועי החברה, ובמפגשים מוזיקליים שבועיים במועדונים ("ג'ם סשן"), מפגשים להם חיכה כל השבוע והם הפיחו בו שמחה.

בלילה שבין יום שלישי לרביעי כ"ח בניסן תשס"ג (30.04.2003), סמוך לשעה 01:00, פוצץ את עצמו מחבל-מתאבד נושא חומר נפץ בכניסה למועדון "מייק'ס פלייס" בטיילת הסמוכה לחוף הים בתל אביב, ליד גן לונדון. בפיגוע נרצחו שלושה אנשים, בהם ינאי, שניגן באותו ערב במקום עם ידידים, במסגרת מפגש "ג'ם סשן" שבועי שלהם.

בן 47 במותו. ינאי הובא למנוחות בבית העלמין בחולון. הותיר אישה ושני בנים, הורים ושני אחים.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה