תפריט נגישות

יוליה יעל סקליאניק ז"ל

יוליה סקליאניק
בת 15 במותה
בת אירינה ואולג
נולדה באוזבקיסטן
בכ"ז בניסן תשמ"ו, 6/5/1986
התגוררה בחולון
חללת פעולת איבה
בי"ב בסיון תשס"א, 3/6/2001
מקום אירוע: תל אביב - דולפינריום
מקום קבורה: תל אביב - ירקון
הותירה: הורים ואחות

קורות חיים

יוליה, בת אירנה ואולג, נולדה בטשקנט שבאוזבקיסטן בכ"ז בניסן תשמ"ו (06.05.1986). אחותה של ליאור. היא עלתה ארצה עם משפחתה בחודש מרץ 1990. המשפחה השתקעה בחולון.

יוליה נקראה מעתה יעל – היא החלה לבקר בגן ילדים, עד מהרה למדה את השפה העברית והשתלבה בחברה החדשה. בשנת 1992 עלתה יעל לכיתה א' בבית הספר "ישעיהו" בחולון. בשנת 1993 משפחתה עברה לשכונת ג'סי כהן, שם יעל למדה בבית הספר היסודי "ויצמן". לימים למדה בבית הספר התיכון "קציר".

יעל הייתה ילדה אהובה במיוחד, היו לה חברים וחברות רבים שביקשו את קרבה בכל עת. היא הייתה ילדה יפיפייה, בלונדינית עם עיניים כחולות – תמיד חייכה והייתה מלאת שמחת חיים. היא נהגה להשתתף בפעילויות חברתיות שונות ומגוונות, בחוגים במתנ"ס המקומי ועוד. היא הייתה רקדנית מבטן ומלידה, למדה ג'אז מגיל צעיר – תמיד הוצבה בשורה הראשונה בין הרקדניות, השתתפה במופעים עירוניים ובתהלוכות.

יעל הייתה חביבה על גדולים ועל קטנים כאחד. היא נהגה לשחק עם הילדים הקטנים שבשכונה ולדאוג לצורכיהם, הייתה חונכת של צעירים רבים, עזרה בקידומם וברכישת השכלה. חלומה הגדול היה להיות רופאת ילדים לכשתגדל בעצמה.

יעל הייתה ילדה מוכשרת בתחומים רבים. מעבר לכישורי המחול שהפגינה הייתה גם ציירת מוכשרת, חובבת ספורט ופעילה בתחרויות ספורט בבית הספר, בעיקר בשחייה, וכן בלטה בהצטיינותה בנגינה בחליל ובאורגן ובתחומי המחשב. יעל הייתה ילדה שכולם אהבו והעריצו – היא הייתה טובת מזג אשר נהגה לתמוך ולעזור לכל סובביה, בני משפחה וחברים כאחד.

בערב שישי י"א בסיוון תשס"א (01.06.2001) יצאה יעל לבלות עם חבריה בדיסקוטק "דולפי" הסמוך לדולפינריום בתל אביב. הוריה מספרים כי הייתה יפה מתמיד בערב זה, זה עתה הסתפרה לצורך צילום ספר המחזור של בית הספר, הייתה מאופרת ולבושה במיטב בגדי האופנה. בהתקרב חצות הלילה פוצץ את עצמו מחבל פלסטינאי מתאבד סמוך לתור הכניסה לדיסקוטק. בפיגוע נפצעו רבים ונרצחו 21 בני אדם, בעיקר נערים ונערות.

בין הנפגעים הייתה גם יעל. לאחר הפיצוץ היא הובהלה לבית החולים "איכילוב" בתל אביב כשהיא שרויה במצב אנוש. היא נותחה והועברה לטיפול נמרץ. חבריה הרבים ובני משפחתה לא סרו ממיטתה במשך השעות הארוכות, אך בבוקר יום ראשון י"ב בסיוון תשס"א (03.06.2001), 30 שעות אחרי שנפצעה, יעל נפטרה מפצעיה.

יעל הייתה בת 15 במותה, הותירה הורים ואחות. הובאה למנוחת עולמים ביום מותה בבית העלמין ירקון, תל אביב.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה