תפריט נגישות

זיוה גולדובסקי ז"ל

זיוה גולדובסקי
בת 18 במותה
בת יוליה ויורי
נולדה ברוסיה - מוסקבה
בכ"א באלול תש"ל, 22/9/1970
התגוררה בבת ים
חללת פעולת איבה
בכ"ז באב תשמ"ח, 10/8/1988
מקום אירוע: אל בירה
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: חולון
הותירה: הורים ומשפחה

קורות חיים

זיוה, בת יורי ויוליה, נולדה בכ"א באלול תש"ל, (22.09.1970), במוסקבה, רוסיה. אחות לדלית. עלתה לארץ עם משפחתה בשנת 1976, בהיותה ילדה בת חמש. הייתה ילדה מיוחדת ורגישה מאוד. בילדותה לא דרשה הרבה תשומת לב, ויכלה להעסיק את עצמה במשך שעות.

כבר מגיל צעיר הפגינה תמיד רצון לעזור. היא הייתה טובת לב עד כדי כך שהתרעמה על הריגת מקק. זיוה אהבה ספרות ונהגה לכתוב שירים. היא היטיבה לנגן בפסנתר, אהבה לקרוא ולצייר, בעיקר ציורים של נסיכות. אהבה לרקוד בלט וריקודי בטן.

זיוה למדה בבית הספר היסודי "יגאל אלון" בבת ים, ולאחר מכן המשיכה לתיכון "מיטרני" בחולון ול"גימנסיה הרצליה" בתל אביב. עד כיתה י' הייתה תלמידה מצטיינת במגמת מחשבים.

בסוף כיתה י' החלה לפעול במוסדות פוליטיים: הצטרפה לנוער מפ"ם ולתנועת "רעות", תנועת נוער יהודי-ערבי הדוגל בשלום. חלומה של זיוה היה שלום צודק, והפסקת שפיכות הדמים בין ערבים ליהודים.

בגיל 16 ביקשה ליום הולדת את כתבי מרכס במתנה. בקיץ 1987 נסעה לכנס האינטרנציונל הסוציאליסטי הצעיר בספרד, במסגרת תנועת נוער מפ"ם, ושם נפגשה על דעת עצמה עם אנשי אש"ף, בתקופה שמפגשים אלו היו בלתי חוקיים.

בקלטת שנמצאה לאחר מותה, מתארת זיוה את המפגש הזה. בין דבריה היו המלים הבאות:

"שלא תהיה פה טעות ולו לרגע. אני שונאת רוצחים!!!...

אבל, אולי יותר מזה אני שונאת מעגלי איבה שלא נגמרים! רצח, פעולת תגמול, ופעולת תגמול על התגמול, עד שלא זוכרים מי רצח ראשון!... ורק ההרוגים הם מאוד ממשיים...ורבים מכדי לספור אותם...

ומעגלי האיבה האלה הורגים דורות!... ומישהו צריך לפרוץ אותם...

מפני שחשוב הרבה יותר... לבנות את העתיד, מאשר... לנקום על העבר...

לכן, היה ברור לי שאם אדע אי-פעם שאני יכולה במשהו לסייע לקידום מטרות אנושיות ולמנוע אבדן חיי אדם, אני אדבר עם השטן בכבודו ובעצמו!...

אלא העניין הוא שהאנשים איתם דיברתי, לא היו בדיוק מה שניתן לכנות שטן...."

זיוה הקדישה את כל כולה למטרה של קירוב לבבות בין יהודים לערבים. פעמים רבות התווכחה והתעמתה עם המתנגדים לדעותיה. היא נהגה לשוטט במקומות מסוכנים בשטחים כשהיא עושה נפשות לרעיונותיה. כשהצליחה לשכנע ולו גם פלסטינאי אחד לשמוע ולהבין את הצד היהודי - ראתה בכך הישג משמעותי ביותר.

זיוה עמדה להתגייס לצבא, ורצתה לשרת ביחידה קרבית.

בכ"ז באב תשמ"ח, (10.08.1988), נרצחה זיוה על-ידי ערבי תושב אל-בירה שבשומרון. גופתה נמצאה באזור התעשייה של אל-בירה.

זיוה הייתה בת 18 שנים פחות חודש במותה. היא הובאה למנוחות בבית העלמין בחולון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה