תפריט נגישות

רב"ט אריק אריה חליפקס ז"ל

אריק חליפקס
בן 20 בנפלו
בן אסתר ודוד
נולד בחולון
בי"ב בחשוון תשל"ד, 7/11/1973
התגייס ב-אוגוסט 1992
שרת בחיל רגלים
נפל בעת שירותו
בד' בטבת תשנ"ד, 17/12/1993
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים, אח - צחי ואחות - גילה

קורות חיים

בן אסתר ודוד. נולד ביום י"ב בחשוון תשל"ד (7.11.1973) בחולון. בן שני למשפחה בת שלושה ילדים. אריק למד בבית-הספר היסודי "משה הס" בחולון ובבית-הספר התיכון "איילון", במגמה הביולוגית. אריק היה נער חברותי, מוקף ידידים. הקדיש זמן לחבריו, היטיב להקשיב לכולם, לתת עצה ולהציע עזרה. בלטה במיוחד אהבתו לחיות. הוא היה פעיל בארגון למען בעלי-חיים וניסה להשפיע בנושא זה על חבריו בבית-הספר וידידיו בצבא. אהב לעסוק בספורט, בעיקר בריצה והגיע להישגים בתחרויות שהתקיימו בבית-הספר. לאריק היתה שאיפה לשלמות, ובכל נושא היה נחוש בדעותיו.

בתחילת חודש אוגוסט 1992, גויס אריק לשירות חובה בצה"ל. הוא הוצב לחיל הרגלים, סיים טירונות ונשלח לקורס מ"כים בבה"ד 4. אריק קיבל דרגת רב"ט והוצב לשרת בבסיס ההדרכה, תחילה כמ"כ ובהמשך כסמל מחלקה. הוא היה מלא סיפוק מתפקידו כמ"כ ובלט בגישתו האנושית כמפקד. לדברי מפקדו, היתה לאריק מוטיבציה גבוהה, הוא שאף להתקדם ולצאת לקורס קצינים. שאיפה זו התממשה ובתחילת חודש דצמבר 1993, התחיל אריק בקורס קצינים כצוער. לדברי מפקדיו בקורס, כבר מתחילה הפגין אריק מקצועיות והכיר את החומר הנלמד.

ביום ד' בטבת תשנ"ד (17.12.1993), נפל בעת שירותו. בן עשרים היה בנופלו. אריק הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בחולון. הותיר אחריו הורים, אח - צחי ואחות - גילה. באוגוסט 1999 נפטרה אמו.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקד בית-הספר לקצינים: "אריק מצא את מותו בהיותו צוער בקורס קצינים. הוא החל את דרכו בצבא בחיל הרגלים, המשיך את שירותו בקורס מפקדים והיה מדריך בבית-הספר המרכזי לטירונים, משם המשיך לקורס קצינים. אריק מילא במסירות ובנאמנות את חובתו לעם ולמדינה. היה חייל ומפקד רגיש מאוד, המשרה אווירה טובה על סביבתו. אהוד על חבריו ורעיו, מפקדיו ופקודיו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה