תפריט נגישות

פקד עופר-צבי כהן ז"ל

עופר-צבי כהן
בן 30 בנפלו
בן תמרה ויעקב
נולד בתל אביב
בכ"ט בתשרי תשל"ט, 16/11/1959
התגורר בראשון לציון
התגייס ב-11.8.1985
שרת במשטרת ישראל - מחוז ת"א מרחב יפתח
נפל בעת שירותו
בכ"ט בתשרי תש"נ, 28/10/1989
מקום נפילה: יפו
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 7, שורה: 3.
הותיר: אשה: רחלי, בן: רועי, שתי אחיות: נורית ואתי

קורות חיים

עופר נולד ב-16 בנובמבר 1959, בן בכור להוריו תמרה ויעקב.

את מסלול הכשרתו לחיים החל בבית הספר היסודי "שלום עליכם" בחולון. כבר בשלב מוקדם של חייו גילה עופר רגישות חברתית גבוהה תוך רדיפה אחרי הצדק, אשר באה לידי ביטוי, בין השאר, באיסוף בגדים משומשים לנצרכים והרמת תרומה בזמן מלחמת ששת הימים, עת אסף ספרים משומשים, מכר אותם לעוברים ושבים ואת הכסף תרם לוועד למען החייל.

במהלך לימודיו בבית הספר התיכון מיטרני בחולון, יותר משעסק בלימודים, עסק בעזרה לחברים במצוקה, במלחמה לתיקון דברים שהתפרשו בעיניו כעוולות ובחיפוש אחר עולם טוב יותר.

כשסיים את לימודיו בשנת 1977 עמדה בפניו השאלה להיכן להתגייס. תשובתו חדה ומהירה - חטיבת גולני. חטיבה זו לא היתה באותה תקופה משאת נפשם של המתגייסים החדשים, ודווקא משום כך, על מנת לתרום להעלאת רמתה, בחר עופר להתנדב לשורותיה, בתקווה לשמש סמן ימני לחבריו בוגרי התיכון.

בתום שלוש שנים כלוחם בחטיבה, השתחרר עופר בדרגת סמ"ר.

עם שחרורו, ובמגמה לתרום לחברה, עבד עופר כמדריך בבית ספר ביפו. תפקיד זה ביצע בהצלחה רבה ,ובמהלכו, תוך עבודה עיקשת, תרם להעלאת מודעות וגאוות חניכיו ורכש את הערצתם, במקביל לחיבת המורים.

בשנים 1981-1984 למד באוניברסיטת תל אביב וסיים תואר ראשון במדעי החברה והמדינה.

עם תום לימודיו התלבט בבחירה בין שני מסלולים: מסלול ההוראה ומסלול המשטרה. השקפת עולמו שהנחתה אותו לפעול לקידום החברה הוליכה אותו לבחור להתגייס למשטרת ישראל. שוב, חלוץ לפני חבריו בהליכתו במסלול שלא היה מקובל באותן שנים.

בשנת 1985 התגייס למשטרת ישראל, ושנה לאחר מכן נשא לאשה את רחלי לבית לוי. בתמיכתה ובסיועה של רחלי, פתח במסלול קידום מואץ. בין החודשים מרץ לאוקטובר 1987 עבר קורס קציני משטרה במסלול צוערים מיוחד. עם סיומו, באוקטובר 1987, פיקד על יחידת הסיור בתחנת יפו. במאי 1988 מונה למפקד יחידת בילוש של מרחב איילון, וביולי 1988 מונה לקצין בילוש ומודיעין בתחנת יפו. בתפקיד זה התגלה עופר בגדלותו.

בעבודה מאומצת, שהסתיימה לא אחת באשפוזים עקב מאמץ יתר, ביסס את יחידת הבילוש, הקים יחידת מתנדבים וסחף אחריו בכח אישיותו הכריזמתית, את אנשיו לעבודה עד כלות. מסירותו לתפקידו לוותה במסירות לא פחותה לאנשיו, ובכך התחבב עליהם מאוד. הגינות רבה גילה גם כלפי האנשים שמעברו השני של המתרס - העוסקים בפשע, שחלקם אף הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון.

אושרו האישי הגיע לשיאו עם הולדת בנו רועי במאי 1989. למרות השעות הרבות שהשקיע בעבודתו, מצא את הזמן לשאת את רחלי ורועי על כפיים. בשעות הפנאי המועטות שעמדו לרשותו בילה עם הוריו, דודו ואחיותיו. היה חבר ואיש רעים להתרועע.

5 חודשים לאחר הולדת רועי, נפל עופר בעת מילוי תפקידו, בשעת ניסיון ללכוד סוחר סמים ערבי בפרדס שניר הידוע לשמצה, ביפו.

זכרו עימנו לעד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה