תפריט נגישות

טוראי יוסף יוסי מרדכי ז"ל

יוסף מרדכי
בן 19 בנפלו
בן עליזה ומנשה
נולד ברמלה
בכ"ד בסיון תשכ"ח, 20/6/1968
התגייס ב-אוקטובר 1986
שרת בחיל האויר, חיל הלוגיסטיקה מקחת"ר 48
נפל בעת שירותו
בכ"ט בסיון תשמ"ז, 26/6/1987
מקום נפילה: פלמחים
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: חולון
חלקה: 6, שורה: 4, קבר: 5.
הותיר: הורים ושתי אחיות - גילה וטליה

קורות חיים

בן עליזה ומנשה. נולד ביום כ"ד בסיוון תשכ"ח (20.6.1968) ברמלה. יוסי היה הבן הצעיר במשפחתו ונולד אחרי שתי בנות. כשהיה בן שנה וחצי עקרה המשפחה לחולון, בה גדל והתחנך. יוסי למד בבית הספר היסודי 'כצנלסון" בחולון. הוא היה תלמיד שקדן והשקיע מאמצים רבים כדי להגיע להישגים טובים בלימודיו. את לימודיו התיכוניים הוא עשה בבית-הספר המקצועי "הולץ" בתל אביב, במגמת אלקטרוניקה. הוא ניגש לבחינות בגרות וקיבל תעודה. אף שהיה ביישן ומופנם באופיו, היה יוסי מקובל ואהוד על חבריו ומוריו. חבריו מספרים, שניחן בחוש הומור והיה עמוד התווך במסיבות ליל שישי, במסיבות ימי ההולדת או, במסיבות בני המצווה.

יוסי אהב ספורט בכלל וכדורסל בפרט. הוא שיחק כדורסל בקבוצות הילדים והנוער של הפועל חולון והיה אחד השחקנים הבולטים בהן. עיסוק ספורטיבי זה התבקש למעשה, כי יוסי היה גבה-קומה. כושרו הגופני הטוב ניכר עוד בילדותו. כשהיה בן אחת-עשרה צעד ברגל מחולון לרמלה לבקר שם את קרובי משפחתו. יוסי אהב להאזין למוזיקה ובייחוד למוזיקת פופ. הוא אף עשה עיבודים למנגינות.

יוסי התגייס לצה"ל באוקטובר 1986. לאחר אימוני הטירונות נשלח להשתלם בקורס בבית-הספר הטכני של חיל-האוויר. לקראת סיום הקורס, ביקש יוסי לעבור ליחידה, כדי שיוכל לשרת קרוב לביתו. בקשתו נענתה, אולם הוא לא זכה לממשה.

בליל 20 ביוני 1987, יום הולדתו התשע-עשרה של יוסי, בעת שהיה בחופשת שבת, נפגע יוסי אנושות בתאונת-דרכים. הוא נסע במכונית אזרחית עם חבריו לעבר הבסים ששירת בו, לאחר שביקרו את חברם החייל במחנהו. לפתע, במהלך פנייה בעקומה חדה, איבד הנהג את השליטה על הרכב, ירד לשולי הכביש, עלה לכביש, שב וירד לשוליים הנגדיים והתהפך. יוסי הגיע חסר-הכרה לטיפול נמרץ בבית-החולים שיבא בתל השומר. שישה ימים הוא נאבק על חייו, וביום כ"ט בסיוון תשמ"ז (26.6.1987) מת מפצעיו. בן תשע-עשרה ושישה ימים היה יוסי במותו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בחולון. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות - גילה וטליה. ספרייה תורנית לזכרו נתרמה לבית-הכנסת 'גאולה' ברמלה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה