תפריט נגישות

סמ"ר דן ישראלי ז"ל

דן ישראלי
בן 24 בנפלו
בן חנה ושלמה
נולד בתל אביב
בי"ט בשבט תש"כ, 17/2/1960
התגורר בתל אביב
התגייס ב-מאי 1979
שרת בחיל האויר כנף 4
נפל בעת שירותו
בי"ח בתמוז תשמ"ד, 18/7/1984
מקום נפילה: חצור
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים, שלוש אחיות ואח

קורות חיים

בן חנה ושלמה, נולד ביום י"ט בשבט תש"כ (17.2.1960)בתל-אביב. דן התחיל ללמוד בבית-הספר היסודי "תחכמוני", והשלים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "אחד העם", הוא למד בשקדנות, שאף להמשיך בלימודיו במקצועות טכניים ונכנס ללמוד שנה אחת בבית-הספר התיכון-מקצועי "שבח" בתל-אביב. לפי הצעת הוריו, עבר דן ללמוד בבית-הספר הטכני של חיל-האוויר בחיפה. הוא השלים לימודיו, וקיבל תעודת-בגרות מצוינת.

דני היה נער שקט, אהוב על חבריו, אהב לטייל והרבה לקרוא ספרים. הוא שאף לשפר את ידיעתו בשפה האנגלית, ובשעותיו הפנויות קרא ספרות אנגלית.

במאי 1979, הוא התגייס לשרת בצה"ל. אחרי שעבר אימוני טירונות, הוצב דן בבסיס של חיל-האוויר, במוסך של מטוסי "כפיר". הוא עבר קורסים, השתלם בעבודתו, ובאוגוסט 1979 עלה לדרגת רב"ט. במרס 1981 עלה דן לדרגת סמל. הוא נתמנה לראש מחלקת מנועי "כפיר", בדרגת רס"ל, ובחוות-הדעת של מפקדיו באותו זמן נאמר עליו : "הוא חייל שקט, מסודר, בעל מקצוע טוב", האחראים עליו התייחסו אליו בהערכה רבה, וכשעמד לשאת אשה השתדלו לעזור לו ולהסדיר לו שעות פנאי, כדי שיוכל להתכונן לנישואיו.

ביום י"ח בתמוז תשמ"ד (18.7.1984) נפל דן בעת שירותו. הוא הובא למנוחות בבית-הקברות הצבאי בחולון. הוא השאיר אחריו הורים, שלוש אחיות ואח.

מפקד יחידתו כתב עליו למשפחתו : "דני שירת ביחידתי, חמש שנים תמימות. היה חייל מסור, שביצע את תפקידו בלא דופי. שקט מאוד היה ואהוד על מפקדיו וחייליו. הוא היה חייל מנומס, מסודר, שביצע את המוטל עליו במסירות רבה".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה