תפריט נגישות

סמל ציון רחמים חכמון ז"ל

ציון חכמון
בן 20 בנפלו
בן רגינה ויוסף
נולד בחולון
בי"ד בחשוון תשכ"א, 4/11/1960
התגורר בחולון
התגייס ב-16.1.1979
שרת בחטיבת הנח"ל גד' 50, חטיבת הצנחנים גד' 50
נפל בפעילות מבצעית
בי"ב בטבת תשמ"א, 19/12/1980
מקום נפילה: מחמודיה
באזור לבנון
מקום קבורה: חולון
חלקה: 3, שורה: 4, קבר: 11.
הותיר: הורים וחמישה אחים

קורות חיים

בן רגינה ויוסף, נולד ביום י"ד בחשוון תשכ"א (4.11.1960) בחולון. ציון למד בבית הספר היסודי על שם א.ד. גורדון. הוא היה כדורגלן מוכשר, שקט וצנום, בהיותו בן 9 שנים החל להתאמן ב"הפועל חולון". את לימודיו העל יסודיים עשה ציון בפנימייה החקלאית "מקוה ישראל", ובה התמחה בענפי הצאן והפרדס, שיחק בנבחרת הכדורגל של בית הספר, גידל רעמת תלתלים מרשימה והפך לעלם חסון ויפה, מן הבולטים במחזורו.

בתום לימודיו הצטרף ציון לגרעין נח"ל "דקר", שיועד לקיבוץ ניצנים. בתקופת השל"ת המוקדם בקיבוץ הוא התאקלם במהירות, הצטיין בחריצותו ובמסירותו והיה אהוב על כולם.

ב-16.1.1979 התגייס ציון לנח"ל-מוצנח, עבר קורסים אחדים, וביניהם קורס צניחה. בסוף 1980 הוא היה בקורס מ"כים, ועמד לסיימו כחניך מצטיין. לקראת סיום הקורס צורף ציון ליחידה, שהוטל עליה לפשוט על בסיסי מחבלים בדרום לבנון.

ביום י"ב בטבת תשמ"א (19.12.1980) תקפה היחידה בסיס מחבלים באיזור מחמודיה. בקרב שהתפתח עם מארב מחבלים נפגע ציון ונהרג. חבריו המשיכו בהסתערות וביצעו את המשימה עד תום. בן 20 שנים הוא היה במותו.

בכיסו נמצא מכתב, שכתב שעות מספר לפני צאתו לקרב: "...מכתב זה כותב אני ביום חמישי בשעות הצהריים. זהו זמן מועט לפני שאני הולך לבצע דבר שיכול לקבוע את חיי. אני יודע שקשה לכם לקבל את מה שאני עושה אך אני מרגיש מחובתי לעשות זאת, ורק שתדעו שעשיתי זאת למען המולדת. אם לא אני הייתי עושה זאת, אז חבר אחר שלי היה עושה, אך מכיוון שאני נבחרתי לעשות זאת, אז אין כל סיבה שאסרב..."

ציון הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחולון. אחרי מותו, הוא הועלה לדרגת סמל. הוא השאיר אחריו הורים וחמישה אחים.

על שמו נקראת חורשה של אלף עצים ביער המגינים בבקוע, למשך שנה אחת נקראה קבוצת הנוער של "הפועל חולון" (כדורגל) על שמו, ומדי שנה נערכים משחקי גביע לקבוצות נוער בכדורגל, שבסיומן מעניקה המשפחה את הגביע הנודד על שם ציון חכמון לקבוצה המנצחת.

חוברת, הנושאת את השם "למען המולדת", הוצאה לזכרו ומספרת את סיפור חייו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה