תפריט נגישות

רס"ל נתן דלאל ז"ל

נתן דלאל
בן 35 בנפלו
בן רחל וציון
נולד בתל אביב
בח' באדר תש"ז, 28/2/1947
התגייס ב-נובמבר 1964
שרת בחיל האויר טייסת תעופה
נפל בעת שירותו
בט' באייר תשמ"ב, 2/5/1982
מקום קבורה: חולון
הותיר: אשה ושלושה בנים, אם, שלושה אחים ושתי אחיות

קורות חיים

בנם בכורם של רחל וציון ז"ל, נולד ביום ח' באדר תש"ז (28.2.1947) בתל-אביב. משחר ילדותו ניכר היה בנתן שיהיה בן טוב להוריו, אחראי ובוגר מכפי גילו. כאשר נולדו אחיו ואחיותיו, הרעיף עליהם נתן שפע דאגה ותשומת לב. הוא למד בבתי-הספר היסודיים "הרצליה" ו"תחכמוני", וסיים את לימודיו בבית-הספר המקצועי-דתי "תורה ומלאכה" במגמות מסגרות וחשמל. נתן השתייך לתנועת "הנוער העובר והלומד" והיה פעיל מאוד בה. בשל פעילותו רכש לו חברים וידידים רבים, וחברות זו התמידה שנים רבות.

נתן גויס לצה"ל בתחילת נובמבר 1964, והוצב בחיל-ההנדסה. לאחר הטירונות, הוא השתלם בקורסים מקצועיים רבים וביניהם קורס מ"כים, קורס מסלקי פצצות וקורס מש"קי חיל-הנדסה. בכל תקופת שירותו, ביצע נתן את תפקידו הקשה והאחראי בלא פגם ולשביעות רצון הממונים עליו.

נתן שוחרר מהשירות הסדיר במחצית מאי 1967, ומיד התנדב לשירות מילואים פעיל בתקופת מלחמת ששת הימים. לאחר ששוחרר, הוא התקבל לעבודה במפעל "אלמו" ועסק בליפוף מנועים. לאחר כשנה וחצי, החליט נתן לעבור הסבה מקצועית, והחל לעבוד כסוכן ביטוח. שינוי נוסף חל בחייו כאשר נשא לאשה את שרה. הם הקימו את ביתם בחולון, ונולדו להם שלושה בנים. נתן היה בעל למופת ואב נהדר. הוא העניק לבניו - שהבכור שבהם חגג את בר-המצווה חודש לפני נפילתו- חינוך דתי-מסורתי כי האמין שבזאת יבינו יותר את הקשר שלנו למדינה ולארץ. הוא אף דאג ככל יכולתו, ואף מעבר לכך, לאמו האלמנה ולאחיו ואחיותיו.

בזמנו הפנוי שנותר לו הרבה נתן לשחק טניס, היה פעיל במשמר האזרחי בחולון, דאג למחלקת הספורט של הקאונטרי קלאב בחולון ואימץ את קבוצת הכדורגל של המועדון. בנוסף לכך הוא נטל על עצמו את הדאגה לבית הכנסת "ציון" בתל-אביב, שאביו ז"ל היה הגבאי שלו, ומילא את כל מחסור בית-הכנסת וצרכיו. ידו של נתן הייתה פתוחה לכל נצרך, והוא העניק בסתר כספים לבני אדם רבים.

את שירות המילואים עשה נתן ביחידת בינוי של חיל-האוויר, ובמסגרתה השתתף במלחמת יום הכיפורים. גם בעת שירותו במילואים, הוא המשיך להשתלם במקצועו הצבאי והועלה לדרגת רב-סמל.

ביום ט' באייר תשמ"ב (2.5.1982) נפל רב-סמל נתן בעת שירותו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בחולון. הוא השאיר אחריו אשה ושלושה בנים, אם, שלושה אחים ושתי אחיות.

במכתב התנחומים למשפחה כתב מפקדו: "נתן היה חייל למופת, מסור בלא גבול וביצע תמיד את כל המשימות באופן הטוב ביותר. תוך כדי שירותו רכש לעצמו ידידים רבים והיה אהוב על כולנו".

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה