תפריט נגישות

סגן אהוד אודי כהן ז"ל

אהוד כהן
בן 21 בנפלו
בן יהודית ואברהם
נולד בחולון
בכ"ב בכסלו תשי"ז, 26/11/1956
התגורר בחולון
התגייס ב-אוקטובר 1974
שרת בחיל האויר טייסת 123
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג באייר תשל"ז, 10/5/1977
מקום קבורה: חולון
הותיר: הורים ואחות

קורות חיים

בנם-בכורם של אברהם ויהודית. נולד ביום כ"ב בכסלו תשי"ז (26.11.1956) בחולון. היה ילד פיקח, חרוץ ומתמיד בלימודיו, ישר ומתקומם נגד כל עול, חבר ורע טוב, בן מסור למשפחתו, נעים-הליכות וענו. לאחר שסיים את לימודיו בבית-הספר היסודי 'סירקין' שבחולון, התחיל ללמוד בבית-הספר התיכון-מקצועי 'אורט' שבעיר במגמת האלקטרוניקה.

מספר מחנכו בבית-הספר, מר טומשין: "בכל ארבע שנות לימודיו היה ב'צמרת', תלמיד למופת. הוא היה התלמיד היחיד בכל מחזורו שקיבל ציון 10 במתמטיקה. בהתנהגותו היה הכול: צניעות, כבוד למורה, יחס הוגן לתלמידים ומעל-לכול יושר ומוסר נעלים, ועל-כך אהבוהו חבריו, כיבדוהו מוריו, והוא, השקט, הפך לאחד ממנהיגי הכיתה החיוביים ביותר."

אהוד גויס לצה"ל בסוף אוקטובר 1974 והתנדב לקורס טיס. סיים בהצלחה את הקורס המכין ונשלח להשתלמות בהטסת מסוקים בארצות-הברית. עם שובו צורף לטייסת מסוקים והיה טייס טוב, קצין שקט ורציני, אהוד על חבריו לטייסת, על מפקדיו ועל פקודיו.

ביום כ"ג באייר תשל"ז (10.5.1977) נפל אודי בעת מילוי תפקידו. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבחולון. השאיר אחריו הורים ואחות. לאחר מותו הועלה לדרגת סגן.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "אודי התגלה כקצין שקט, ממושמע ומוכשר, מילא תפקידו בלהט ואהב את עיסוקו. אודי היה חברי מאוד ורכש לו, תוך זמן קצר, מקום מרכזי בחיי היחידה."

להנצחת שמו הקימה משפחתו קרן-מלגות על-שמו בבית-הספר 'אורט' שבחולון.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה