תפריט נגישות

רס"ן יעקב קורן קורנבליט ז"ל

יעקב קורן
בן 28 בנפלו
בן מרים ופסח
נולד בפולין
בכ' בסיון תש"ח, 27/6/1948
התגייס ב-פברואר 1967
שרת בחיל התותחנים מכהנ"מ 516
נפל בעת שירותו
בי"א באדר תשל"ז, 1/3/1977
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: חולון

קורות חיים

בן מרים ז"ל ופסח , מניצולי-השואה. נולד ביום כ' בסיון תש"ח

(27.6.1948) בקמינה-גורה שבפולין. עלה ארצה עם משפחתו בשנת 1957.למד בבית-הספר 'גאולים' שבחולון וסיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר על-שם א.ד. גורדון שבמקום. אחרי-כן התחיל ללמוד בבית-הספר התיכון על-שם ח. קוגל שבחולון ובמשך שירותו הצבאי סיים את לימודיו ועמד בבחינות-הבגרות בהצלחה מרובה. יעקב היה תלמיד מצטיין והתעניין במיוחד במקצועות המתמטיקה והפיסיקה. היה בחור רציני, ישר והגון. הוא אהב לעזור לזולת והיה ידיד-נפש לשני אחיו ובן מסור להוריו. יעקב התכונן להמשיך את לימודיו באוניברסיטת תל-אביב, אך הדבר נמנע ממנו, משפרצה מלחמת יום-הכיפורים.

יעקב גויס לצה"ל בפברואר 1967 והושם לחיל-התותחנים. לאחר הטירונות נשלח ליחידת תותחי-נ"מ ונטל חלק במלחמת ששת-הימים בהגנה על שמי- ירושלים. לאחר המלחמה נשלח לקורס-מ"כים וסיים אותו בהצלחה רבה. אחרי-כן השתתף בקורס-קצינים והועלה לדרגת סג"מ. יעקב התחייב לתקופות שירות-קבע נוספות ונתמנה תחילה כסגן-מפקד סוללת-תותחי-נ"מ ואחרי-כן כמפקד הסוללה. בתפקיד זה נטל יעקב חלק במלחמת ההתשה בגזרה הדרומית. הוא התנדב לגדוד מבצעי ראשון בסוגו בנ"מ והיה בין מקימיו. סיים קורס-צניחה ונתמנה לקצין- מבצעים בגדודו. אחרי-כן השתתף בקורס מפקדי-שריון וסיימו בהצטיינות. במלחמת יום-הכיפורים נטל יעקב חלק בקרבות הבלימה בתעלת-סואץ והצטרף לכוחות שחצו את התעלה. במכתב להורים כתב מפקדו: "יעקב גילה במשך כל תקופת-המלחמה עוז-נפש, קור-רוח וכושר מנהיגות למופת." אחרי המלחמה נתמנה לסמג"ד ונטל חלק בבנייתו ובארגונו מחדש של הגדוד, ובלחימה הקשה במלחמת ההתשה בצפון. במאי 1976 נתמנה כראש מדור מבצעים בנ"מ והועלה לדרגת רס"ן. הוא היה מפקד מעולה, אחראי ומסור לתפקידו, בעל כושר-מנהיגות טבעית, כשהוא מגלה מסירות ודאגה לפקודיו. יעקב צוין לשבח, על-ידי כל מפקדיו, והיה אהוב על חיילי הגדוד, שנהגו לכנותו 'האבא הצעיר שלנו'. במשך שירותו הצבאי השתדל שלא להדאיג את הוריו ושמר אתם על קשר הדוק. הוא נישא לידידתו מתקופת הלימודים - כוכבה, וברבות הימים נולדו שני בניו -- גיא וליאור. ביום י"א באדר תשל"ז (1.3.1977 ) נפל יעקב בעת שירותו. הובא למנוחת- עולמים בבית-העלמין הצבאי שבחולון. השאיר אחריו אישה, שני בנים, הורים ושני אחים.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו : "יעקב היה חייל למופת, מפקד מסור וחבר נאמן. הוא היה ממניחי היסודות למערך המתקדם בנ"מ. בתפקידו קבע אמות-מידה להתנהגות ומדדים להישגים המשמשים אותנו עד עצם היום הזה. מסירותו לתפקיד לא ידעה גבול ועבודתו היתה ללא-רבב." במוסף מעריב 'ימים ולילות' מיום 24.1.1975 פורסם ריאיון עם יעקב, הנושא את הכותרת : 'חיילים אפורים נוצצים כשצריך', ובו מדברי יעקב על תפקידו הצבאי, על אורח החיים ביחידתו ועל פעולות שיקומו ובנייתו מחדש של הגדוד שיעקב נטל בהן חלק נכבד.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה