תפריט נגישות

סמל אריה חיאק ז"ל

אריה חיאק
בן 20 בנפלו
בן נגה ואליהו
נולד בטבריה
בי"א בתמוז תשי"ג, 24/6/1953
התגייס ב-מאי 1971
שרת בחיל האויר
נפל בעת שירותו
בי' בסיון תשל"ד, 31/5/1974
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים, אח וארבע אחיות

קורות חיים

בן אליהו ונוגה (נג'ה). נולד ביום י"א בתמוז תשי"ג (24.6.1953) בטבריה. שנתיים קודם-לכן עלו הוריו לארץ בעת חיסול גלות בבל. התחיל את לימודיו היסודיים בבית-הספר הממלכתי בטבריה והמשיכם בתל-אביב, משמצא האב עבודה בשפלה והעביר את משפחתו לתל-אביב. אריה למד בבית-הספר 'ברנר' והצטיין בלימודיו. הקפיד לקיים את מצות כיבוד אב ואם. אופיו ותכונותיו הקנו לו את אהדתם של חבריו בכיתה ובשכונת-מגוריו. כבר מגיל שתים-עשרה שיחק כדורגל באגודת בית"ר תל-אביב והיה שחקן נלהב ומסור. סייע לקבוצתו להגיע לאליפות בליגה. אריה עבר בהצלחה את מבחן הסקר ונכנס לבית-הספר המקצועי 'הולץ', ובו השתלם במגמת התעופה. מכאן היתה הדרך סלולה אל הפנימייה הקדם-צבאית של חיל- האויר בחיפה. שם השלים בהצלחה את לימודיו כחשמלאי מכשירן מטוסים. כמקובל, סיים בפנימייה גם את הטירונות.

במאי 1971 הצטרף אריה לחיל-האויר. החיל הפיק תועלת רבה ממיומנותו המקצועית וממסירותו לעבודה ולצבא. כעבור שמונה חודשים, לאחר שעבר קורס מקצועי ובעקבות המלצת המפקדים, לפיה אריה הוא "ממושמע ומבצע את תפקידו לשביעות-רצון מפקדיו", הועלה לדרגת רב"ט, וכחצי-שנה לפני תום שירותו זכה לדרגת סמל.

בסוף מאי 1974 החל אריה למלא את התחייבותו המוקדמת - לשרת לפחות שנה אחת גם בצבא-הקבע. ואולם, הוא לא זכה למלא שירות זה אלא ימים ספורים בלבד. הוא קיפד את פתיל-חייו בעת שירותו. השאיר אחריו הורים, אח וארבע אחיות. הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי שבקרית-שאול.

ההורים תרמו ספר-תורה להנצחת שמו. כן נתרם לזכרו גביע, ומדי-שנה נערך טורניר כדורגל לילדים, בהשתתפות קבוצות מאזור תל-אביב, ובתוכן בית"ר ת"א, הקבוצה בה התחיל את דרכו הספורטיבית.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה