תפריט נגישות

רב"ט אילן מזרחי ז"ל

אילן מזרחי
בן 19 בנפלו
בן שושנה ויהושע
נולד בתל אביב
בט"ו באדר תשט"ו, 9/3/1955
התגייס ב-אוגוסט 1973
שרת בחיל האויר טייסת 119
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ט בניסן תשל"ד, 21/4/1974
מקום נפילה: תל נוף
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

אילן, בן שושנה ויהושע, נולד ביום ט"ו באדר תשט"ו (9.3.1955) בתל אביב. את לימודיו היסודיים סיים בבית הספר "כצנלסון" בחולון. אחרי כן סיים את לימודיו התיכוניים בבית הספר המקצועי "הולץ" בתל אביב, במגמת מכונאי מטוסים. בילדותו היה אילן ילד ביישן ונחבא אל הכלים, כפי שהעידה הגננת שלו. משגדל התפתחו בו חוש העצמאות והחברתיות, והוא רכש לעצמו ידידים רבים. כבר כתלמיד בבית הספר היסודי התפתחה אצלו אהבה גדולה לספרים, לקריאה, ואז אהב לקרוא בעיקר ספרי הרפתקאות. אך יחד עם אלה קרא ספרים רבים בנושאים

אחרים.

בתקופת הלימודים בבית-הספר היסודי היה חבר בתנועת נוער בחולון, ובמסגרת זו פגש ידידים רבים, יצא לטיולים ולמסעות, קלט ערכי חברה וטיפח אהבה לארץ ולנופיה. מאז ומתמיד הייתה לו נטייה למכניקה עדינה, ובעיקר אהב לעסוק במשחקים שדרשו הרכבה, פירוק ובנייה של דברים שונים לפי מיטב הדמיון. בגיל מבוגר יותר אהב להרכיב דגמי מטוסים. אין פלא איפוא שבחר ללכת לבית-הספר התיכון "הולץ", שם יכול ללמוד את יסודות המכניקה העדינה, ובעיקר את מקצוע מכונאות-מטוסים, שהיה חביב עליו כל כך.

בבית-הספר התיכון היה אילן תלמיד טוב, אם כי היה שקט למדי. הוא אהב את הלימודים, וניסה לחבבם גם על חבריו לכיתה, בעיקר באמצעות עזרתו לכל מי שנזקק לסיוע בהבנת החומר הנלמד. אילן היה אהוד מאוד על חבריו, והם ביקשו את קרבתו. טוב לבו וחיוכו קנו את לב כל מכריו וידידיו, שראו בו חבר נאמן וידיד אמת. הוא אהב ידידים וחיי חברה, וכפעם בפעם היה עורך מסיבות לחבריו בימי ששי, או לרגל מאורעות מיוחדים. הוא ערך מסיבות פורים עליזות ומסיבות לכבוד ימי הולדתו, והכל זוכרים את המסיבה העליזה שעשה לרגל קבלת רשיון הנהיגה שלו.

עם כל קשריו הרבים עם חבריו, היה אילן גם בן מסור למשפחתו, מעורה בנעשה אצל כל אחד מבני המשפחה ועוזר לכולם בכל דרך אפשרית. בעיקר אהב לעזור לאביו בטיפוח גינת הבית ובעבודות השונות, שנדרשו לצורך אחזקת הבית וסביבתו.

אילן גויס לצה"ל בראשית אוגוסט 1973 והתנדב לחיל האוויר. תחילה התקבל כמועמד לקורס טיס, והיה גאה מאוד במדיו. הוא רצה בכל מאודו להצליח בקורס, אולם לאחר תקופת הגיבוש נשר ממסלול זה ועשה את הטירונות בבסיס אחר.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים עדיין לא היה לאילן תפקיד מוגדר בצה"ל, וככל חבריו סייע בעבודות שונות בבסיסים שונים. לאחר תום מלחמת יום-הכיפורים נשלח לבית-הספר הטכני של חיל האוויר, כדי להשתלם בקורס למכונאי מטוסים. הוא סיים את הקורס בהצטיינות והוצב לשרת בבסיס חיל האוויר בתל-נוף, כמכונאי מטוסי יירוט, ותפקידו - מכונאי בטייסת.

ביום כ"ט בניסן תשל"ד (21.4.1974) נפל אילן בעת מילוי תפקידו בהתפוצצות שארעה בבסיס שבו שירת. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי בקרית-שאול. השאיר אחריו הורים ושתי אחיות.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה