תפריט נגישות

סגן משה בוקי רוזן ז"ל

משה רוזן
בן 24 בנפלו
בן חנה ויוסף
נולד בתל אביב
בז' בתמוז תש"ו, 6/7/1946
התגייס ב-1964
שרת בחיל כללי ימ"ל 1023
נפל בעת שירותו
בי"ב באדר א' תש"ל, 17/2/1970
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אישה והורים

קורות חיים

בן יוסף וחנה. נולד ביום ז' בתמוז תש"ו (6.7.1946) בתל-אביב ולמד בבית-הספר היסודי "תל-נורדוי" ובבית-הספר התיכון - 'אליאנס" בתל-אביב. בתקופת לימודיו היה פעיל מאוד בחוגי הנוער השונים והיה גם

חבר ומדריך בתנועת הצופים (שבט "דיזנגוף"). כחבר בלהקת ריקודי-עם של ביה"ס 'אליאנס' נסע עם הלהקה להופעות בצרפת - כסולן. הוא נבחר כחבר בועדת התרבות של כיתתו והשתתף בחוגי הנוער של ביה"ס.

למרות פעילות עניפה זו סיים את לימודיו בהצטיינות (בעיקר כימיה) ותודות להמלצתה של מורתו, נרשם לאוניברסיטת בר-אילן לפקולטה למדעי הטבע. הוא נתקבל לעתודה האקדמית ובמסגרתה עבר את כל הקורסים הצבאיים שנדרשו, החל בקורס מ"כים וכלה בקורס קצינים. במלחמת ששת הימים נקרא לשירות והשתתף בקרבות לכיבוש ארמון הנציב. אחרי המלחמה המשיך בלימודיו וקיבל את התואר הראשון

(B.Sc) במדעי הטבע ותואר נוסף במקרא וחכמת ישראל. ברצונו העז להגיע לעצמאות כלכלית שימש אף כמורה לכימיה בבית הספר התיכון החקלאי שבפרדס-חנה. תחביבו העיקרי היה קריאת ספרים ובגלל שאיפתו לשלימות ולעצמאות מחשבתית הירבה לקרוא ולנתח את אשר קרא. מתוך חוש ביקורת חריף ובלתי מתפשר.

משה גוייס לצה"ל ב-1964 ואחרי שסיים את העתודה האקדמית הוענקה לו דרגת סגן. תוך כדי שירותו המשיך בלימודיו לתואר השני ועשה זאת במכון ויצמן למדע שברחובות. כן הדריך באוניברסיטת הנגב. אור ליום י"ב באדר א' תש"ל (17.2.1970), נפל בעת שירותו, הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול. הניח אחריו אישה והורים.

לאחר נפילתו הוצאו לאור כמה מעבודותיו של משה בתחום הכימיה כפרסום מדעי. החוברת נערכה על-ידי חבריו לעבודה.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה