תפריט נגישות

סגן צבי אבני פינקלשטיין ז"ל

צבי אבני
בן 29 בנפלו
בן שרה וגרשון
נולד ברוסיה
בכ"ד בטבת תש"ג, 1/1/1943
התגייס ב-אוגוסט 1961
שרת בחיל האויר לה"ק ציוד
נפל בעת מילוי תפקידו
בט"ז בסיון תשל"ב, 29/5/1972
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
הותיר: אשה ושני בנים

קורות חיים

בן גרשון ושרה. נולד בשנת תש"ג 1943 ברוסיה. בשנת 1948, בעיצומה של מלחמת השחרור, עלה עם משפחתו ארצה. הוא למד בבית-הספר היסודי "מסילות" בדורה - נתניה, ובבית-הספר התיכון המקצועי "אורט" בנתניה. מצעירותו אהב את משחק הכדורגל ועד גיל שבע-עשרה השתתף במשחקי קבוצת "דורה". הוא היה בחור רציני מטבעו וכל מה שעשה, עשה היטב, בנאמנות ובאחריות.

צבי גויס לצה"ל במחצית אוגוסט 1961 והתנדב לשרת בחיל-האויר. מטעם הצבא עבר קורסים שונים ואף הצטרף לצבא הקבע. בתחילה היה מכונאי מטוסים ואחרי כן היה קצין מדור המנועים. כאשר הגיע לדרגת רס"ר החליט לצאת לקורס קצינים וסיים אותו בהצלחה. הוא התקדם בסולם הדרגות והגיע לדרגת סגן.

ביום ט"ז בסיון תשל"ב 29.5.1972, נפל בעת מילוי תפקידו. הניח אישה ושני בנים. הובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בקרית-שאול.

ראש מחלקת ציוד בחיל האויר כתב לאשתו מכתב תנחומים והביע צער על נפילת צבי והעיד כי חיל-האויר לא יוכל לשכוח את צבי ואת פועלו וכי לולא מצא צבי את מותו היה עולה בסולם הפיקוד במערך התחזוקה של החיל, באותו שקט וביטחון עצמי אשר כה איפיינו אותו. הוא מסיים את מכתבו בתקוה כי תמצא האלמנה ניחומים בעבודה של חבריו ושלו עצמו, אשר ימשיכו לשמור על מסורת החיל, אשר צבי כה אהב ואשר לו הקדיש את מיטב שנותיו.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה