תפריט נגישות

רס"ל אליעזר ברוקנר ז"ל

אליעזר ברוקנר
בן 40 בנפלו
בן דינה ודב
נולד בפולין - גליציה
בח' בטבת תרפ"ו, 25/12/1925
התגורר בעכו
התגייס ב-2.5.1949
שרת במשטרת ישראל
נפטר עקב שרותו
בב' באדר א' תשכ"ה, 4/2/1965

קורות חיים

אליעזר ברוקנר ז"ל נולד בשנת 1925 בעיירה קריבצ'ה שעל יד גבול רוסיה הסובייטית בגליציה, במשפחה עמידה מאוד שעסקה בחקלאות ובעלי חיים.

היות והסובייטים הכריזו על אביו שהוא "קולק" (בעל אדמות רבות) הוא נשלח לסיביר, ושם מת מטיפוס (לפי השמועה - לאחר מלחמת העולם השניה). אמו, אחיו ואחותו, נורו על ידי הנאצים, לאחר פלישתם לפולין, ביער שליד לבוב. אליעזר עצמו הסתתר ביערות בסביבה, יחף ורעב, בלי נעלים רק עם סמרטורים, ונשאר בחיים.

לאחר שהרוסים כבשו בחזרה את גליציה, התגייס אליעזר לצבא האדום ולחם נגד הנאצים. עם גמר המלחמה הצטרף לקיבוץ בגלייביץ ועזר לנצולי השואה. שם הכיר את אשתו לעתיד - פרלה שוסטר, והקיבוץ שלח אותם לישראל.

הדרך לא היתה קצרה כי האנגלים עוד שלטו בישראל. הם הגיעו דרך הים, והאנגלים תפסו אותם והם ישבו שבועיים בעתלית ומשם לקיבוץ שער העמקים, קיבוץ עין המפרץ, קיבוץ איילון וקיבוץ יחיעם, שם לחם נגד קאוקג'י במלחמת העצמאות, ובסוף הגיע לקיבוץ ברקאי שם נולדה הבת הראשונה - עליזה.

לאחר חצי שנה עזב את הקיבוץ והתגייס למשטרת ישראל בעכו בתאריך 1.5.45. נשלח לקורס שוטרים ומיד אחר כך גם לקורס סמלים. בזמן זה נולדה לו הבת השניה - דינה.

לאחר תקופה של כ-10 שנים, שוחרר מהשירות עקב מחלה ועבד במשרד הבטחון עד יום מותו בב' באדר א' תשכ"ה, 4.2.1965.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)
בניית אתרים: לוגו חברת תבונה